Hyundai IONIQ 5 are autonomie de până la 480 km și configurații cu unu sau două motoare, cu maxim 306 CP

Hyundai IONIQ 5 va fi comercializat începând din prima parte a lui 2021, mai întâi în regiuni selecționate. Iar gama de modele pur electrice a mărcii Hyundai va fi extinsă în curâd și cu sedanul IONIQ 6 și SUV-ul de talie mare IONIQ 7. Toate cele trei modele sunt dezvoltate pe baza arhitecturii modulabile E-GMP (Electric-Global Modular Platform), creată special pentru automobile cu propulsie electrică.

Nu lăsați formatul aparent de hatchback să vă înșele privirea. Hyundai IONIQ 5 este de fapt un CUV (Crossover Utility Vehicle) mai mare decât Hyundai Tucson. IONIQ 5 măsoară 4.635 mm lungime, cu 135 mm mai mult decât un Tucson. Și are un ampatament foarte generos, de 3 metri, care îl depășește cu 32 cm pe cel al lui Tucson.

Proporțiile distincte sunt completate de designul care interpretează într-o manieră modernă estetica lui Pony, primul model Hyundai.

La fel ca și designul caroseriei, conceptul interiorului pare că aparține mai degrabă unui showcar. Scaunele din față se pot înclina spre spate într-un unghi despre care Hyundai spune că oferă pasagerilor senzația că trupul lor nu are greutate. De asemenea, cotiera și consola dintre scaunele frontale formeză un ansamblu denumit Universal Island (insulă universală), care poate glisa înainte și înapoi pe o distanță de 140 mm, oferind mai mult spațiu. Și scaunele frontale au grosime redusă cu 30% pentru a spori spațiul de care se bucură psagerii. Iar podeaua este, desigur, plană. Include bateria și nu este străbătută de vreun tunel median care reduce din spațiul habitaclului, ca în cazul mașinilor cu motoare care ard combustibil fosil.

Portbagajul este la rândul lui foarte generos. Are volum de 531 de litri, iar spațiul util crește până la 1.591 de litri când spătarele scaunelor din spate sunt coborâte. Totodată, scaunele din al doilea rând glisează pe o distanță de 135 mm, contribuind astfel la extinderea spațiului din portbagaj. Iar fiindcă lipsește motorul cu ardere internă, spațiul de sub capotă este un al doilea portbagaj, cu volum de 57 de litri.

În plus, pentru scaune, plafon, fețele portierelor, podea și cotieră sunt folosite materiale prietenoase cu mediul și provenite din surse sustenabile. De exemplu, sunt suprafețe făcute din plasticul reciclat al PET-urilor, din lână naturală sau din piele procesată ecologic cu extracte pe bază de plante. Și vopseaua are extracte bio.

Ambianța din habitaclu este definită și de interfața digitală a sistemului infotainment. Pe planșa de bord este amplasat un panou cu două ecrane de câte 12 inch. Unul are rol de instrumentar de bord, iar al doilea este un ecran tactil. De asemenea, IONIQ 5 este primul model Hyundai care este dotat și cu un head-up display care beneficiază de realitate augmentată.

Pentru personalizarea caroseriei sunt oferit 9 culori, dintre care 5 sunt inspirate din natură și sunt disponibile exclusiv pentru IONIQ 5. Pentru habitaclu sunt propuse 3 opțiuni cromatice.

Arhitectura E-GMP (Electric-Global Modular Platform) își dovedește versatilitatea în cazul lui Hyundai IONIQ 5 prin faptul că noul CUV electric poate fi configurat cu pachete de baterii de 58 kWh sau 72,6 kWh, precum și cu un singur motor electric amplasat la puntea spate sau cu două motoare electrice. Indiferent de configurația aleasă de clienți, IONIQ 5 este capabil să atingă viteza maximă de 185 km/h și să tracteze până la 1.600 kg.

Modelul de top are tracțiune integrală asigurată de două motoare electrice, precum și pachet de baterii cu capacitate de 72,6 kWh. Acest sistem de propulsie livrează per total 225 kW (306 CP) și 605 Nm și îi permite lui IONIQ 5 să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. În varianta cu două motoare, tracțiune integrală și bateria de 58 kWh, IONIQ 5 demarează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde.

Modelul cu un singur motor dezvoltă 160 kW (217,5 CP) dacă este echipat cu bateria mare de 72,6 kWh, sau 125 kW (170 CP) dacă se alege bateria de 58 kWh. În aceste configurații IONIQ 5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4, respectiv 8,5 secunde. Cuplul este 350 Nm la ambele versiuni cu tracțiune spate.

Hyundai mai menționează că dacă se alege configurația cu un singur motor și bateria de 72,6 kWh, autonomia electrică este de 470-480 km, conform normelor WLTP.

Un alt capitol la care IONIQ 5 demonstrează versatilitate este sistemul de încărcare. Hyundai l-a echipat standard cu un sistem de alimentare care suportă atât 400 V, cât și 800 V. Mai exact, de la o sursă de 350 kW, bateria lui IONIQ 5 se încarcă de la 10 la 80% din capacitate în 18 minute. Doar 5 minute de încărcare sunt necesare pentru a acumula energie suficientă parcurgerii a 100 km (WLTP).

Dar nu surprinde doar capacitatea de alimentare rapidă. Sistemul de încărcare al lui Hyundai IONIQ 5 este bidirecțional și poate alimenta cu până la 3,6 kW biciclete sau scutere electrice, echipament de camping sau device-uri electrice. Practic, este stație de încărcare pe roți.

Nu în cele din urmă, IONIQ 5 poate fi echipat cu un plafon cu panou solar, care captează energie pentru a extinde autonomia bateriei și a evita descărcarea acesteia.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account