Am condus Volkswagen ID.7 din Dijon (FR) până în Salzburg (AU), pentru 852 de kilometri, în proporție de 99% pe autostradă. Și nu cred că puteam să nimeresc o mașină mai confortabilă și mai prietenoasă pentru acest gen de deplasare decât ID.7
În total, pe traseul din București în Lisabona și retur, Volkswagen ID.7 a parcurs 8.575 de kilometri. Iar oamenii de la AUTOCRITICA au adunat toate datele relevante de consum și autonomie și le-au pus într-un tabel. Astfel, după o medie ponderată, consumul mediu obținut de ID.7 a fost 19,7 kWh/100, adică echivalentul unei autonomii de 392,5 kilometri. În cea mai ușoară zi, consumul mediu a fost excelent, de 16,1 kWh/100 km cu o autonomie estimată la 478 de kilometri. În cea mai grea zi, consumul a fost de 21,1 kWh/100 km, ceea ce corespunde unei autonomii de 363 de kilometri.
Volkswagen ID.7: cum e la drum lung?
Ziua în care am avut de condus ID.7 se anunța una lungă, cu peste 850 de kilometri, doar pe autostradă, din Franța în Austria. Și mă bucur că s-a nimerit așa, pentru că ID.7 pare construit pentru deplasări lungi, la viteze mari. Este extrem de confortabil, extrem de spațios și are toate ingredientele necesare pentru o mașină electrică eficientă. În tur am avut versiunea cu bateria de 77 kWh (net), iar asta se traduce într-o putere maximă de 286 CP și un cuplu foarte bun: 545 Nm. Ajutat și de un coeficient aerodinamic bun, ID.7 este eficient, cu un consum mai bun decât mă așteptam. Dar partea cea mai bună apare atunci când încarci mașina de la stații ultra-rapide. Pentru acest VW știe să primească până la 190 kW, așa că se încarcă foarte repede. De fapt, de-a lungul turului, timpul mediu pierdut la încărcare a fost de 30 de minute.
Volkswagen ID.7: cum e în interior?
ID.7 înlocuiește un sedan clasic, dar îmbunătățește nivelul de spațiu considerabil. Cu un ampatament uriaș – 2.972 mm -, spațiul din interior este fabulos. Se călătorește excelent pe banchetă, iar portbagajul îți vine în ajutor cu 532 de litri. Ce-ți sare-n ochi, aproape la propriu, e ecranul central. Foarte mare, foarte „in your face” cât să compenseze dimensiunile reduse ale instrumentarului de bord. Altfel, materialele sunt în nota obișnuită pentru VW, adică bune, plăcute la atingere, cu un întreg interior ergonomic și practic.
Concluzia e una relativ simplă. ID.7 nu mizează pe emoție, dar face totul ca la carte. Corect, eficient, confortabil și fără brizbriz-uri inutile. Adică e exact așa cum trebuie pentru un Passat transformat în sedan electric de cursă lungă.
Nu am reușit să fac și un video cu ID.7, dar mai jos e un clip din cea mai lungă zi, alături de Renault Scenic: