Noua Škoda Kodiaq aduce în premieră propulsii mild-hybrid și plug-in hybrid

Škoda Kodiaq a ajuns la a doua generație și aduce o evoluție substanțială în materie de tehnologii avangardiste.

Așteptările pentru noua Škoda Kodiaq sunt la cote înalte. Și este de înțeles, având în vedere că prima generație s-a comercializat în peste 841.900 de exemplare la nivel mondial. Așadar, pentru o prezentare cuprinzătoare a noului Kodiaq, demarăm o serie de trei articole în care vom detalia toate capitolele definitorii ale popularului SUV. Vom descrie noutățile în materie de design, rafinament, sustenabilitate, infotainment și tehnologii pentru asistarea condusului și siguranței. Dar în cele ce urmează ne vom îndrepta atenția asupra gamei de motorizări, care cuprinde din start 6 opțiuni diverse.

Traversăm o perioadă unică în istoria automobilismului, în care coexistă toate tipurile de motorizare. Iar noua Škoda Kodiaq reflectă această realitate. Pe de o parte face tranziția către propulsii electrificate, a căror maturizare urmează un curs rapid. Însă, motorizările cu ardere internă încă mai au marjă importantă de optimizare, după cum demonstrează și SUV-ul mărcii din Cehia. Drept urmare, noua Škoda Kodiaq este propusă cu o gamă variată de propulsii, care răspunde unui spectru amplu de preferințe și necesități de utilizare. Și toate aduc un nivel ridicat de eficiență și implicit un impact redus față de mediul înconjurător, respectând în unanimitate noile norme Euro 6e.

Propulsia plug-in hybrid a modelului Škoda Kodiaq iV este un etalon pentru puterea de încărcare și autonomia electrică

O premieră majoră adusă de noua Škoda Kodiaq față de prima generație este completarea gamei de motorizări cu o propulsie plug-in hybrid. Iar standardele acesteia se înscriu în cel mai înalt nivel din industria automobilistică.
Propulsiile plug-in hybrid sunt proiectate pentru a oferi simultan beneficiile motorizărilor cu ardere internă și cele ale motorizării electrice. Iar noua propulsie plug-in hybrid oferită pentru modelul Škoda Kodiaq iV aduce o evoluție foarte consistentă în ceea ce privește autonomia electrică și puterea de încărcare, ceea ce îi câștigă un statut de etalon.

Încărcare rapidă a bateriei, cu până la 50 kW, asemeni mașinilor pur electrice

Škoda Kodiaq iV oferă acum o capacitate de încărcare de până la 50 kW, când este cuplată la o stație rapidă care livrează curent continuu (DC). Astfel, Kodiaq face parte din clubul încă foarte restrâns de automobile plug-in hybrid care pot fi încărcate cu 50 kW. De altfel, aceasta este cea mai mare putere de încărcare susținută de vreun automobil plug-in hybrid disponibil în prezent. Rezultatul este că bateriei litiu-ion de 25,7 kWh a noului Kodiaq îi sunt suficiente 25 de minute pentru a se încărca de la 10 la 80% din capacitatea ei. Adică bateria se încarcă la nivel optim cât timp faceți niște cumpărături scurte într-un supermarket. Spunem că intervalul 10-80% este cel optim pentru încărcarea bateriei deoarece acesta menține uzura la un nivel redus.

Și încărcarea de la surse de curent alternativ (AC) a evoluat, puterea de alimentare fiind în acest caz de până la 11 kW. Așadar, un ciclu complet de încărcare a bateriei de la 0 la 100% durează 2 ore și 30 de minute. Cu alte cuvinte, este eficient ca mașina să se încarce și de la un wallbox montat acasă, sau de la o stație care poate exista în parcarea clădirii de la serviciu.

Am detaliat acest aspect al puterii de încărcare deoarece este important în eficiența și confortul utilizării unui automobil plug-in hybrid. De altfel, consumul redus de combustibil fosil depinde foarte mult de circularea cu bateria încărcată. Rularea cât mai mult în regim electric este cea care eficientizează consumul înregistrat de motorul termic. Iar timpul de încărcare redus pe care îl necesită Škoda Kodiaq iV permite șoferului să nu amâne alimentarea bateriei, fiindcă și 10-15 minute de conectare la o stație rapidă vor însemna că sistemul plug-in hybrid va avea rezervele de energie electrică pentru a chibzui cât mai bine consumul de benzină.

Sistemul de frânare regenerativă contribuie la un stil de condus eficient

Desigur, încărcarea bateriei are loc și în timpul mersului. Mai exact, sistemul de frânare regenerativă încarcă bateria cu ocazia fiecărei decelerări, ceea ce înseamnă că rularea de tip stop & go din traficul urban aglomerat lucrează în favoarea eficienței. Iar șoferul poate comuta, după preferință, între trei trepte de intensitate ale frânării regenerative.

Nivelul cel mai intens de frânare regenerativă permite în multe situații condusul cu o singură pedală, la fel ca în cazul mașinilor cu propulsie pur electrică. Fiindcă, prin simpla ridicare a piciorului de pe accelerație, decelerarea regenerativă este suficient de puternică încât să nu fie necesară și apăsarea pedalei de frână. Asta sporește și confortul când se conduce în traficul de tip bară la bară din oraș. Și promovează un stil de condus preventiv, care obișnuiește șoferul să prefigureze din timp adaptarea la ritmul traficului. Drept urmare, stilul de condus este nu doar mai eficient, ci și mai sigur.

Autonomia electrică depășește 100 km

În Europa media de kilometri parcurși de un șofer într-o zi este de 30-35 de kilometri. Acesta este un reper care explică într-un mod concret avantajul adus de faptul că autonomia pur electrică a modelului Škoda Kodiaq iV poate depăși 100 km (WLTP). Pe baza acestor cifre bateria SUV-ului ar necesita încărcare la priză o dată la 3 zile. Practic, un plin de baterie permite ca timp de 3 zile majoritatea drumurilor parcurse în special în traficul din oraș să fie realizate cu precădere în mod electric.

Este o autonomie plasată la cel mai înalt nivel oferit de modelele plug-in hybrid comercializate în Europa. Și este apreciabilă mai ales dacă ne gândim că este vorba despre un SUV de talie mare, care poate fi configurat cu până la 7 locuri.

Luând în considerare și contribuția adusă de frânarea regenerativă, dar și timpii scurți de încărcare la stații rapide, înseamnă că modelul Kodiaq plug-in hybrid se remarcă printr-o utilizare confortabilă, fără griji față de timpul acordat alimentării bateriei. Iar localizarea imediată a stațiilor de încărcare este facilitată de sistemul de navigație al modelului Škoda Kodiaq iV, care le afișează pe hartă, oferind și detalii esențiale despre acestea.

Echilibru între performanțe și consumul de combustibil eficient

Sistemul de propulsie al SUV-ului Škoda Kodiaq iV folosește noul motor 1.5 TSI alimentat cu benzină, care dezvoltă 150 CP (110 kW). Acesta lucrează în tandem cu un motor electric. Astfel, per ansamblu, sistemul plug-in hybrid produce 204 CP (150 kW) și cuplu de 350 Nm. Sunt resurse pe care le direcționează către roțile punții din față, prin intermediul unei transmisii automate cu 6 trepte, calibrată special pentru propulsia plug-in hybrid.
Mai multe detalii despre specificațiile propulsiilor din noua gamă Škoda Kodiaq vor fi anunțate înainte de debutul pe piață, care va avea loc în 2024. Vă invităm să rămâneți la curent cu noutățile despre a doua generație Kodiaq accesând și site-ul oficial skoda.ro.

Škoda Kodiaq este oferită în premieră și cu motorizare mild-hybrid

Motorizarea de bază a SUV-ului Kodiaq este noul motor turbo de 1,5 litri, alimentat cu benzină, care dezvoltă 150 CP (110 kW) și 250 Nm. Acest propulsor de nouă generație beneficiază de tehnologii avansate pentru reducerea consumului de combustibil. Este primul motor cu tehnologie mild-hybrid disponibil pentru Škoda Kodiaq. Sistemul său de electrificare folosește un motor cu rol de demaror și de alternator, care este antrenat de o curea. La fiecare frânare sistemul încarcă bateria litiu-ion auxiliară de 48 de volți. Cu ajutorul acesteia are mereu energie pentru a livra un impuls de putere care completează resursele motorului termic. Astfel, răspunsul propulsiei este prompt când trebuie să faci o depășire rapidă.

De asemenea, sistemul mild-hybrid de 48 de volți susține și funcția de „coasting”. Astfel, Kodiaq poate rula cu motorul termic oprit temporar. Este o funcție care se activează de exemplu la regimul de mers pe autostradă, când șoferul nu apasă pedala de accelerație, iar motorul cu benzină nu este solicitat. Totodată, motorul 1.5 TSI utilizează și cea mai nouă generație a tehnologiei ACT+, care dezactivează temporar cilindrii, când sarcinile motorului sunt la nivel scăzut.

Dar lista de tehnologii care rezumă consumul nu se termină aici. Acest motor care funcționează în ciclul eficient Miller este cuplat la o transmisie automată cu 7 trepte etajate pentru a menține balanța între performanță și eficiență. Turbosuflanta cu geometrie variabilă se adaptează la rândul ei la ritmul impus de șofer.

Toate aceste tehnologii ale motorului intervin automat, în milisecunde, dar într-o manieră armonioasă. Și se conformează în funcție de solicitările din timpul condusului și de stilul de șofat. De asemenea, răspunsul motorului este calibrat și de modurile de condus pe care șoferul le poate selecta din ecranul tactil aflat în centrul planșei de bord. Noul Kodiaq oferă o diversitate de reglaje predefinite pentru răspunsul motorului, direcției, suspensiei etc., precum și posibilitatea personalizării acestora de către șofer. Iar modurile de condus sunt accesibile pentru toată gama de motorizări a SUV-ului Škoda Kodiaq.

Motorizări diesel și cu benzină

Škoda a dovedit și în cazul generației anterioare a SUV-ului Kodiaq că motorizările diesel pot fi optimizate substanțial, pentru a respecta normele din ce în ce mai stringente care vizează limitarea emisiilor de noxe. De exemplu, prima generație Kodiaq folosește în acest scop motoare turbo diesel prevăzute cu două convertoare catalitice.
La rândul ei, noua generație a SUV-ului Kodiaq continuă rafinarea motoarelor diesel și fără a implementa tehnologii de electrificare. Astfel, modelul Kodiaq care sosește în showroom-uri în 2024 va avea un nou propulsor 2.0 TDI în variante care dezvoltă 150 CP (110 kW) și 360 Nm, sau 193 CP (142 kW) și 400 Nm.

Gama este completată și de noul motor turbo cu benzină 2.0 TSI, care dezvoltă 204 CP (150 kW) și 320 Nm.
Toate motoarele sunt cuplate la transmisii automate DSG cu 7 trepte, cu excepția versiunii plug-in hybrid care are 6 trepte. Iar modelele Škoda Kodiaq care au motorizările de 2 litri cu benzină și diesel care dezvoltă 204 și 193 CP sunt configurate cu sistem de tracțiune integrală.

Mai multe detalii despre propulsiile noului Kodiaq vor fi dezvăluite în lunile care urmează. Și ne așteptăm inclusiv la anunțarea unei versiuni de performanță înaltă Kodiaq RS, după cum a fost oferită și pentru prima generație. Până atunci puteți descoperi gama mărcii din Cehia în configuratorul din site-ul oficial skoda.ro.

Fiabilitate demonstrată prin teste parcurse la temperaturi extreme, în deșert sau lângă Cercul Polar

Alături de noua generație Škoda Superb, care utilizează aceeași gamă de motoare, noul SUV Kodiaq a fost supus la doi ani de teste necruțătoare. Acestea s-au desfășurat inclusiv în regiuni cu temperaturi și condiții meteo extreme, nu doar în traficul de pe șosele cosmopolite. De exemplu, Kodiaq a îndurat arșita din Spania, Africa sau deșertul aflat în Arizona, unde temperaturile urcă până spre 50 de grade Celsius. Dar, testele de iarnă au fost parcurse atât în Munții Alpi, cât și în zona de lângă Cercul Polar, unde Kodiaq a înfruntat nu doar nămeți de zăpadă și drumuri acoperite cu gheață, ci și gerul care coboară temperaturile până la -30 de grade Celsius.

Noile generații Superb și Kodiaq au parcut în total peste un milion de kilometri de teste în condiții reale, timp în care au fost probate și îmbunătățite nu doar eficiența și performanțele motoarelor, ci și fiabilitatea acestora. De altfel, în aceste teste s-a perfecționat fiabilitatea tuturor aspectelor care țin de calitatea automobilului, precum și confortul necesar în timpul condusului îndelungat, în orice anotimp.

Totodată, pe serpentinele din Alpi, cu unghi de înclinare ridicat, Škoda a pus la încercare și capacitatea de tractare a SUV-ului Kodiaq, precum și eficiența sistemului de frânare și a funcțiilor de reglare termică a gamei de motorizări.

Mai mult de atât, pe lângă testele de condus în condiții de trafic real, Škoda a simulat în laborator și echivalentul utilizării vehiculului timp de 40 de ani, prin teste minuțioase și diverse. De altfel, Škoda ne mai dezvăluie câteva detalii din culisele proiectării. Și anume că a început cu 4 ani înainte de debutul noului Kodiaq o serie de teste și simulări desfășurate în mediul virtual.

În clipul video mai jos Škoda ne prezintă secvențe din timpul acestor teste riguroase care au probat calitatea noului Kodiaq.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account