Noul Nissan Qashqai va aduce propulsie electrică alimentată de un motor pe benzină

Noul Nissan Qashqai va fi lansat în primăvara lui 2021 și va propune o propulsie electrică menită să elimine anxietatea asociată de obicei cu autonomia.

Concret, noul Qashqai va fi primul model Nissan oferit în Europa cu propulsia e-POWER. Aceasta angrenează roțile cu un motor pur electric, care livrează instantaneu cuplul maxim. Dar va avea și un motor pe benzină, care nu este folosit pentru a pune direct roțile în mișcare, ci pentru a alimenta cu energie un generator care încarcă bateria litiu-ion a sistemului de propulsie. Totodată, generatorul are și sarcina de a o suplimenta energia transmisă motorului electric, pentru un plus de putere.

Așadar, propulsia e-POWER nu funcționeză precum sisteme hibride încercate de industria auto până în prezent. Iar posibilitatea de alimentare rapidă cu combustibil fosil elimină timpii de așteptare impuși de încărcarea la stații electrice.

Nissan încă nu a furnizat specificațiile propulsiei e-POWER, precum puterea sau autonomia. Dar a anunțat că gama va include și motorul de 1,3 litri pe benzină, care a primit un sistem mild hybrid de 12 volți. Acesta utilizează o baterie litiu-ion și un generator acționat de curea. Generatorul are un rol esențial în a încărca bateria în timpul decelerării și frânării. Sistemul mild hybrid oferă un implus de cuplu când se accelerează. Și ajută la eficientizarea consumului de combustibil și reducerea emisiilor CO2, prelungind intervalul în care este activat sistemul Start/Stop al motorului.

Noul Nissan Qashqai este construit pe baza platformei Alliance CMF-C, astfel că beneficiază de o creștere a rigidității structurale, însoțită de o reducere a greutății. Acestea oferă siguranță sporită și o ținută de drum mai cizelată. Concret, caroseria brută este cu 60 de kg mai ușoară și cu 41% mai rigidă decât cea a modelului existent. Pentru prima dată, haionul este fabricat dintr-un material compozit, care îi scade greutatea cu 2,6 kg. Alte 21 kg au fost eliminate prin decizia de a se fabrica din aluminiu capota, aripile față și cele 4 portiere. Totodată, structura noului Qashqai integrează cu 50% mai mult oțel de înaltă rezistență.

Actualul Qashqai se distinge în segmentul său prin plăcerea condusului, pe care o oferită prin echilibrul dintre confort și abilitățile dinamice. Acum, noua generație elevează acest etalon. Sistemul de direcție este calibrat pentru și mai multă precizie. Iar suspensiile au primit actualizări esențiale. Nissan subliniază că suspensia din spate are bară de torsiune pentru modelele configurate cu tracțiune la două roți și roți de până la 19 inch inclusiv. Iar modelele cu tracțiune integrală și roți de 20 de inch sunt echipate cu suspensia avansată, de tip multilink. Nivelul de zgomot, vibrații și control dinamic din timpul rulării este astfel optimizat.

Iar la rularea sigură contribuie și noile funcții ProPILOT pentru asistarea condusului. Noul sistem denumit ProPILOT cu Navi-link va fi disponibil începând cu nivelul mediu de echipare N-Connecta. Acesta îi va permite lui Qashqai să mențină automat o viteză de rulare și o distanță în raport cu celelalte mașini. Sistemul poate decelera până la oprire. Și reia deplasarea în mod automat, dacă nu s-a staționat mai mult de 3 secunde, iar mașina din fața lui Qashqai se repune în mișcare.

SUV-ul știe să-și adapteze singur viteza de rulare citind indicatoarele rutiere care indică limita de viteză. Și, folosind informațiile de la sistemul de navigație, își ajustează viteza și înainte de viraje sau rampe care impun o virare mai strânsă.

Qashqai își corecteze singur și direcția, pentru a rămâne pe banda de rulare. Face asta cu ajutorul camerei frontale care citește șoseaua, precum și când sistemul de detectare a mașinilor din unghiul mort avertizează pentru evitarea unei coliziuni.

Nissan Qashqai frânează automat și când face manevre în marșarier, iar prin spatele său se mișcă sau trece un obiect. De asemenea, a primit și o funcție specială care îl avertizează pe șofer când există posibilitatea atingerii mașinii pe lateral. Este o situația întâlnită mai ales la manevrele prin spațiile strâmte din parcările mall-urilor sau hypermarket-urilor.

Inclusiv farurile noului Nissan Qashqai se adaptează la condițiile de trafic. Acestea au câte 12 fascicule, iar lumina proiectată de acestea este controlată individual, pentru a evita deranjarea celorlalți participanți la trafic și a oferi în același timp și o iluminare optimă.

Acest arsenal de tehnologii inteligente va ajuta noua generație Nissan Qashqai să continue succesul deosebit. De exemplu, generația secundă, care se află încă la vânzare și a debutat în 2014, a cucerit peste 1 milion de clienți din Europa.

De la lansarea primei sale generații în 2007, Nissan Qashqai a fost alegerea a peste 5 milioane de clienți la nivel mondial, dintre care peste 3 milioane au fost din Europa.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account