Noul Peugeot 208 pare să-ți câștige inima de la prima vedere

Noul Peugeot 208 pare să-ți câștige inima de la prima vedere

Noul Peugeot 208 își face o intrare spectaculoasă în segmentul B, criticându-și rivalii pentru că merg spre standardizare și că uită ce înseamnă, de fapt, o mașină compactă, urbană.

Noul Peugeot 208 este pilonul principal pe care se bazează strategia producătorului francez de a migra puțin către un segment de piață superior. Cel puțin prin prisma designului și a calității. Și, dacă privești noul 208 e greu să nu accepți faptul că mașina arată foarte bine. Mai ales dacă faci o comparație cu principalii rivali, care par cumva prinși în rigorile dictate de eficiența costurilor. Desigur, asta nu se aplică pentru toată lumea. Un contra-exemplu perfect este chiar noul Renault Renault Clio, o mașină care va lupta pentru vânzări cu noul Peugeot 208.

Bazat pe cea mai recentă platformă modulară a grupului PSA, numită CMP, noul Peugeot 208 promite să fie extrem de versatil și să acomodeze diferite sisteme de propulsie, în funcție de cererea clientului. De la motorizări clasice, diesel și benzină, până la una electrificată. Aceeași platformă aduce o scădere a greutății, o mai bună aerodinamică, dar și o rezistență la rulare mai mică, prin utilizarea unei suspensii optimizate, dar și prin echiparea mașinilor cu anvelope din Clasa A de eficiență. Aceeași platformă CMP promite să reducă vibrațiile și zgomotele resimțite în interior, dar și să încorporeze o gamă foarte largă de sisteme de asistență.

Noul Peugeot 208

La capitolul motorizări, noul Peugeot 208 oferă trei variante de putere pentru propulsorul de 1,2 litri. Prima dintre ele dezvoltă 75 CP, urmează una de 100 CP și una de 130 CP. Ca o premieră pentru segmentul B, versiunile de putere de 100 și 130 CP vor putea fi echipate cu o transmisie automată cu opt trepte. Cei care vor un diesel, pot opta pentru motorizarea BlueHDi, de 1,5 litri, ce dezvoltă 100 CP.

Noul Peugeot 208

Pe lângă designul exterior, noul Peugeot 208 te cucerește și prin ce se întâmplă în interior. Măcar la nivel vizual. Peugeot i-Cockpit este întreaga filozofie din spatele designului, dar și a funcționalității. Instrumentarul de bord digital se bucură acum de noi funcții, dar și de o ergonomie crescută. Afișarea informațiilor este dinamică și evidențiază datele mai importante sau care necesită atenție imediată. Datele mai puțin importante sunt lăsate în plan secund, astfel că cel de la volan se bucură de o catalogare optimă a informațiilor. Ecranul principal, tactil, are dimensiuni ce variază între 5, 7 sau 10 inch, în funcție de nivelul de echipare. Sub acest ecran regăsim o serie de butoane și comutatoare care accesează cele mai des utilzate sisteme ale mașinii. Noul Peugeot 208 va fi disponibil în cinci nivele de echipare, în funcție de bugetul și de preferințele fiecăruia dintre noi. Tot ce știm în momentul de față este că echipările de top – GT Line și GT – vor avea în standard blocuri optice cu tehnologie LED, jante pe 17 inch, scaune sport, pedalier din aluminiu, dar și opt culori pentru lumina ambientală.

Noul Peugeot 208

Așa cum ziceam și mai devreme, noul Peugeot 208 va fi echipat sau, mai degrabă, va putea fi echipat, cu o serie de sisteme de asistență similare cu ce promite să ofere și noul Renault Clio. Similar cu ce a anunțat Renault pentru noul Clio, și noul Peugeot 208 tinde spre condusul autonom și oferă în acest sens o gamă bogată de sisteme. Cele deja clasice, precum Lane positioning, Driver Attention Monitoring sau Active lane, sunt completate de un pilot automat adaptiv și inteligent. Folosind acest sistem – disponibil doar cu transmisia automată cu opt trepte – mașina va păstra distanța față de mașina din față, iar în traficul bară-la-bară va opri și va reporni de pe loc. Asta doar dacă timpul de staționare nu depășește trei secunde. Nici conectivitatea nu a fost uitată, astfel că noul Peugeot 208 oferă toate sistemele prezente pe piață: Apple CarPlay, AndroidAuto și MirrorLink. În plus, există încărcare prin inducție și vor fi disponibile până la patru porturi USB-C. Sistemuld e navigație TomTom Traffic știe să citească și să interpreteze condițiile de trafic, așa că scapi și de Waze.

Reversul medaliei când vine vorba despre noul Peugeot 208 este însă prețul. Deși nu avem nicio dată concretă, putem presupune că noul model va fi mai scump decât actualul model. Și mai cred că e posibil ca diferența să fie una destul de mare. Ceea ce înseamnă că prețul de pornire de 12.618 euro, cu TVA inclus, pentru un 208 cu motorul de 1,2 litri, benzină și manulă, în versunea de 82 CP va fi depășit. Care va fi diferența reală, rămâne însă de văzut.

Urmărește și testul nostru video cu noul Citroen C3 Aircross:

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account