Noul model Honda Civic e:HEV este acum disponibil în România cu o propulsie full hybrid care produce 184 CP. Vor fi disponibile trei versiuni de echipare. Iar livrările către clienți încep în noiembrie 2022.
Honda Civic e:HEV are propulsie full hybrid care își încarcă singură bateria
Honda Civic e:HEV are un sistem de propulsie compus dintr-un motor de 2 litri cu benzină, două motoare electrice și o baterie litiu-ion.
Propulsorul cu injecție directă de benzină se remarcă prin faptul că are eficiență termică de 41%. Este printre cele mai înalte standarde de eficiență termică întâlnite la un motor cu ardere internă.
Rolul propulsiei este preluat alternativ și de unul dintre motoarele electrice. Al doilea motor electric funcționează pe post de generator care încarcă bateria litiu-ion a sistemului full hybrid. Acest generator pus în acțiune de motorul cu benzină.
Totodată, frânarea regenerativă folosește energia produsă de motorul electric în timpul decelerărilor pentru a reîncărca bateria. Așadar, hatchback-ul hibrid nu necesită încărcare de la priză.
Performanțele sistemului full hybrid
Sistemul de propulsie hibridă produce per ansamblu 184 CP (135 kW) și cuplu maxim de 315 Nm, cu ajutorul motorului electric. În timp ce motorul cu 4 cilindri produce 143 CP și 186 Nm și este cuplat la o transmisie automată e-CVT.
Cu aceste resurse Honda e:HEV atinge viteza maximă de 180 km/h. Și accelerează de la 0 la 100 km în 7,8 / 7,9 / 8,1 secunde, în funcție de varianta de echipare (Elegance/Sport/Advance).
Honda Civic e:HEV promite autonomie de până la 840 de kilometri
Propulsia full hybrid îi permite modelului Honda Civic e:HEV să ruleze în mod Electric (EV), Hybrid sau Engine (cu motorul cu ardere internă).
Sistemul de propulsie comută automată între aceste moduri. Dar șoferul poate selecta modurile de rulare Normal, Sport, Econ și Individual.
Honda creditează modelul Civic e:HEV cu o autonomie maximă de până la 840 km. Iar consumul mixt este de 4,7 l/100 km pentru echiparea Elegance sau 5 l/100 km pentru echipările Sport și Advance.
Modul de rulare hibrid
Honda explică faptul că în modul Hybrid motorul cu benzină angrenează generatorul. Acesta transmite energia către motorul electric și către baterie. În modul Hybrid, mașina este propulsată de motorul electric, ceea ce asigură un răspuns prompt la apăsarea accelerației, deoarece cuplul de 315 Nm este livrat tot deodată.
Bateria se încarcă în timpul mersului, cu ajutorul motorului cu benzină și prin intervenția frânării regenerative. Intensitatea frânării regenerative poate fi setată pe 4 nivele, folosindu-se padelele de la volan.
Preț Honda Civic e:HEV în România
Honda Civic e:HEV costă în România de la 32.990 de euro cu TVA inclus, pentru echiparea de bază Elegance. Și este însoțită de o garanție pentru sistemul hibrid de 5 ani sau 100.000 km.
Preț Honda Civic e:HEV prin Programul Rabla
Conform site-ului oficial hondatrading.ro, clienții noului model full hybrid beneficiază de un avantaj de 3.300 de euro (cu TVA inclus) prin Programul Rabla desfășurat în România. Astfel, Honda Civic e:HEV Elegance costă 29.690 de euro cu TVA, dacă se deduce avantajul primit prin Programul Rabla.
Preț Honda Civic e:HEV pentru versiunile de echipare Sport și Advance
Honda Civic e:HEV în echipare Sport costă de la 34.490 cu TVA inclus. Iar prim Programul Rabla acesta scade la 31.190 de euro cu TVA. Iar pentru echiparea de top Advance se percep 37.490 de euro cu TVA, sau 34.190 de euro cu TVA prin Programul Rabla.
Sistem infotainment și dotări de confort
Echiparea de bază Elegance are afișaj de bord digital de 7 inch, sistemul de infotainment Honda Connect cu ecran de 9 inch, conectivitate Apple CarPlay wireless și integrare Android Auto. Iar echiparea Advance dispune de un display de bord HD de 10,2 inch.
În dotarea standard sistemul audio are 8 difuzoare. Dar echiparea Advance adaugă sistem audio Premium BOSE cu 12 difuzoare.
De la echiparea Sport este inclusă și încărcarea wireless pentru telefon. Tot dotarea Sport are tapițerie mixtă din material textil și piele sintetică, pedalier sport, guri de ventilație pentru climatizarea locurilor din spate.
Iar configurația Advance include volan încălzit, tapițerie din piele, scaune pentru șofer și pasagerul din față cu reglaj electric și suport lombar. Echiparea Advance mai cuprinde și trapa panoramică vitrată, care se deschide, și faruri LED inteligente cu fază lungă adaptivă (ADB) și sistem de iluminare în viraj.
Sisteme de siguranță avangardiste
Noua generație Honda Civic este echipată standard cu 11 airbag-uri. Dintre acestea fac parte airbag-uri pentru genunchii șoferului și pasagerului din față. Și este inclus și airbag-ul central, care se umflă între scaunele din față pentru a nu permite lovirea șoferului și pasagerului în cazul unui impact lateral. Pe lângă multitudinea de airbag-uri, Civic beneficiază standard de o listă lungă de sisteme inteligente pentru asistarea condusului și siguranței.
Sistemele Honda SENSING pentru asistarea condusului
Honda Civic e:HEV dispune de o nouă cameră frontală cu un unghi de 100 de grade, capabilă să detecteze nu doar vehicule. Ci și marcajele și delimitările drumului, pietoni, bicicliști și motocicliști. Și, pentru prima oară, Civic este echipat cu senzori de tip sonar, atât în partea din față, cât și în spate.
Pe lângă cruise controlul adaptiv, sistemul de frânare automată pentru evitarea sau atenuarea coliziunilor și sistemul pentru menținerea benzii de rulare, Honda Civic e:HEV beneficiază și de alte funcții noi. Exemple sunt controlul frânării la viteze mici și detectarea vehiculelor din unghiul mort. În plus există și sistemul de monitorizarea a traficului perpendicular sau funcția de asistare a vitezei și distanței în trafic aglomerat.
În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu Honda H-RV: