Škoda Auto oferă Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață o susținere a cărei longevitate a fost înscrisă în carte recordurilor Guinness. Iar în 2025, constructorul ceh a continuat această tradiție inclusiv fiind sponsor principal al turneului de hochei IIHF găzduit în Sfântu Gheorghe.
Colaborare longevivă, certificată de Guinness World Record
În 1992, Škoda Auto a fost pentru prima oară partener al Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață organizat de IIHF (Ice Hockey World Federation). Atunci a pus la dispoziție automobilele pentru participanții la eveniment și organizatorii acestuia. Însă doar un an mai târziu, în 1993, Škoda Auto a devenit sponsorul principal al campionatului în care participă cele mai bune echipe de hochei de la nivel internațional. De atunci, Škoda Auto continuă să fie în fiecare an sponsorul principal, stabilind astfel și un record mondial. În 2017 Guinness World Record a certificat faptul că Škoda Auto a onorat cel mai îndelungat contract de sponsor principal din istoria oricărui campionat mondial din lumea sporturilor.
În 2025, Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață s-a desfășurat între 9 și 25 mai, meciurile fiind găzduite atât în Stockholm, Suedia, cât și în Herning, Danemarca. Fiind sponsor principal pentru al 32-lea an, Škoda Auto a furnizat în cadrul acestui eveniment zeci de automobile pentru organizatori și invitați, a creat trofeul acordat celui mai valoros jucător, a dezvoltat aplicația dedicată campionatului desfășurat de IIHF – Ice Hockey World Federation și a organizat la locațiile patinoarelor diverse activități și premii care au bucurat publicul și fanii acestui sport.
Totodată, constructorul ceh a dezvăluit versiunile actualizate ale modelelor electrice Enyaq RS și Enyaq Coupé RS.
Škoda Design creează trofeul oferit celui mai bun jucător din cadrul Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață
Începând din 2018, Škoda Design creează trofeul acordat celui mai bun jucător din Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață. În fiecare an Škoda Design concepe și produce un design nou pentru acest trofeu realizat de fiecare dată din cristal de Boemia, în buna tradiție a culturii și artelor cehești.
Anul acesta, medalia de aur în Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață a fost câștigată de echipa Statelor Unite ale Americii, care a învins selecționata Elveției. Însă câștigătorul din 2025 al trofeului MVP (Most Valuable Player) a fost Leonardo Genoni, portarul echipei Elveției. Trofeul i-a fost înmânat de Maren Gräf, membră a consiliului director Škoda Auto care coordonează proiectele din domeniul cultural și social.
Škoda Design creează trofeele nu doar pentru Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață (IIHF Ice Hockey World Championship). Fiind sponsor și partener al Tour de France, constructorul ceh produce și trofeele unicat pentru cel mai celebru titlu din competițiile de ciclism.
În ambele cazuri, Škoda Design promovează arta producerii sticlei, tradițională pentru cultura poporului ceh. Regatul Boemiei, pe care azi îl cunoaștem drept Republica Cehă, a rivalizat arta sticlarilor italieni din Murano, producând sticlă la nivel industrial încă din secolele 13-14. Această industrie și măiestrie are rădăcinile în special în regiunea Munților Luzațieni, unde există resurse nisip și cuarț care conțin silicele necesare producerii sticlei. Puritatea cristalului de Boemia și măiestria sticlarilor cehi și-a câștigat o reputație internațională, fiind alegerea nobililor. De exemplu, candelabre uriașe cu design sofisticat și artefacte diverse din sticlă de Boemia au fost alese de personalități istorice precum Regele Ludovic al XIV-lea al Franței sau Împărăteasa Austriei Maria Tereza.
Secolele de experiență se reflectă și în rafinamentul trofeelor concepute de Škoda Design pentru campionatul mondial de hochei. Acestea se remarcă prin tăieturile, finisările, gravurile și inserțiile elaborate, care justifică statutul de artă al prelucrării sticlei. Maeștrii sticlari modelează sticla topită la temperaturi care ajung până la 1.400 de grade Celsius. Iar prin metoda de suflare realizată manual se dictează formele complexe ale trofeelor, acestea fiind diferite în fiecare an. Sursele de inspirație pentru design sunt pe de o parte detalii regăsite în hochei. De exemplu, în anumiți ani trofeele au inclus linii fine, asemeni tăieturilor făcute de patine pe gheață. Apoi, trofeele evocă și limbajul estetic al automobilelor Škoda. Este vorba despre stilul Modern Solid, cu suprafețe angulare definite de linii și profile care transmit precizie, robustețe și avangardism. De altfel, tradiția și măieștria prelucrării cristalului de Boemia este la rândul ei sursă de inspirație pentru designul blocurilor optice ale modelelor Škoda. În acest sens, elementele din farurile fiecărui model Škoda au detalii minuțioase și reflexii de lumină precum artefactele din cristal Boemia.
Mai mult de atât, trofeul din 2025 creat de Škoda Design pentru titlul MVP din Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață se distinge nu doar prin forme, ci și prin cromatică. Sticla trofeului are nuanța de verde utilizată de Škoda pentru elementele care marchează noua sa identitate vizuală. Însă formele sofisticate, dar și procesul delicat de colorare a sticlei, au pus în evidență standardele de design Škoda, dar și faptul că trofeul a fost făurit în parteneriat cu Lasvit, unul dintre cei mai longevivi și apreciați producători internaționali de artefacte din cristal Boemia. Rezultatul este un trofeu impunător, care cântărește 10 kilograme și măsoară 36,5 cm înălțime, însă a cărui estetică etalează în mod armonios atât eleganță, cât și modernism.
A devenit o tradiție ca Škoda să dezvăluie modele noi la finala campionatului de hochei: anul acesta surprize au fost performantele Enyaq RS actualizate
În calitate sponsor principal al Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață (IIHF Ice Hockey World Championship), Škoda a pus la dispoziția organizatorilor o flotă de 45 de automobile cu propulsii electrificate. Dintre acestea au făcut parte 15 exemplare ale noii generații de modele Kodiaq iV și Superb Combi iV, care dispus de propulsii plug-in hybrid. Iar lor li s-au alăturat 30 de modele Elroq și Enyaq, care au motoare pur electrice. De altfel, putem spune că Enyaq a fost vedeta motorizată a campionatului de hochei. Deoarece Škoda a prezentat în premieră în cadrul acestui eveniment sportiv modelele Enyaq RS și Enyaq Coupé RS, care au primit actualizări majore atât la nivel estetic, cât și tehnologic.
Aceste modele electrice de performanță înaltă au câte un motor electric la ambele punți, ceea ce asigură tracțiune integrală. Sistemul generează 250 kW, resurse care permit sprintarea de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde. De asemenea, bateria de 84 kWh (79 kWh net) a modelelor Enyaq RS și Enyaq Coupé RS oferă autonomie sporită, care poate depăși 560 km (WLTP). Iar un alt plus important pentru eficiență este sistemul de încărcare a cărui putere de alimentare a evoluat de la 135 kW (pre-facelift), la la 185 kW. Drept urmare, când modelele Enyaq RS sunt conectate la o stații DC (curent continuu) capabile să livreze 185 kW, acestea au nevoie de 26 de minute pentru a-și încărca bateria de la 10 la 80% din capacitatea totală. Asta înseamnă o reducere cu 10 minute a timpului de încărcare.
În ceea ce privește capitolul estetic, Enyaq RS și Enyaq Coupé RS se remarcă prin facelift-ul care aduce schimbări importante mai ales pentru faruri și zona grilei frontale. Mai exact, farurile pre-facelift și grila frontală au fost înlocuite de noul panou Tech Deck Face. Acesta are culoare neagră, finisare lucioasă și include în extremități limini LED cu funcție de semnalizare. Iar panoul Tech Deck Face are și rol multifuncțional, integrând o cameră video și un radar care furnizează informațiile și reperele necesare sistemelor inteligente de asistare a condusului și siguranței. Având în vedere noua configurație a părții frontale, farurile adaptive LED Matrix au fost relocate sub linia panoului Tech Deck Face.
CLICK AICI pentru a afla mai multe detalii despre noile modele Škoda Enyaq RS și Enyaq Coupé RS.
Škoda organizează activități și oferă premii pentru publicul pasionat de hochei
Prezența Škoda Auto în locațiile patinoarelor care găzduiesc campionatul mondial de hochei a contribuit la activitățile menite să facă memorabilă atmosfera dedicată publicului. De exemplu, în Stockholm, fanii au putut admira troferul MVP conceput de Škoda Design. Iar un simulator special le-a permis să își etaleze abilitățile și ținta, înscriind într-o poartă de hochei virtuală. Distracția a fost asigurată și de un model Škoda Elroq, în care a fost montat un echipament pentru karaoke. Nu au lipsit diverse jocuri de hochei accesibile pe smartphone.
În plus, Škoda a oferit multiple premii, prin care a răsplătit publicul prezent la meciurile de hochei.
Škoda România a susținut turneul Campionatului Mondial de Hochei pe Gheaţă, Divizia 1, Grupa A, găzduit la Sfântu Gheorghe
Fiind sponsor principal oficial al Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață, Škoda a susținut și turneul pentru Divizia 1, Grupa A, care s-a desfășurat între 27 aprilie și 03 mai 2025 la Arena Sepsi din Sfântu Gheorghe. Echipa României a înfruntat selecționatele din Marea Britanie, Italia, Polonia, Japonia și Ucraina. Naționala Marii Britanii a câștigat Campionatul Mondial, Divizia 1, Grupa A, iar selecționata României din păcate s-a clasat pe ultimul loc, retrogradând în Grupa B a Diviziei 1. Însă fanii au avut parte de un spectacol sportiv, precum și de activități distractive, care au întregit atmosfera memorabilă.
Fiecare meci devine o amintire specială.
Când pasiunea pentru sport se trăiește în familie, fiecare meci devine o amintire specială.🫶
Alexandra, câștigătoarea concursului #CampionatulFanilorSkoda a participat la Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață, Divizia I/A, masculin alături de cei mai buni suporteri alături: fetița și soțul ei.😍
Iată și rezultatul. Experiență VIP? Da. Emoție? Cu siguranță. Distracție în familie? Din plin.✨
#skodaromania #winner #iihf2025
Posted by Škoda on Tuesday 6 May 2025
Mulțumim celor au ales să facă parte din povestea noastră!
Peste 5.000 de fani au ales să trăiască alături de noi emoția Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață Divizia I, Grupa A.✨
În spațiul Škoda, fiecare vizitator a avut parte de o experiență construită cu grijă – de la activări interactive și premii atrăgătoare, până la momente de relaxare și distracție.💫
Mulțumim tuturor celor au ales să facă parte din povestea noastră! 👏
#skodaromania #IIHF2025 #thankyou
Posted by Škoda on Friday 16 May 2025
Škoda a pus la dispoziția organizatorilor și sportivilor o gamă variată de automobile, printre care noua generație de modele Kodiaq și Superb. Totodată, publicul a putut să se familiarizeze cu modelele Škoda expuse în proximitatea Arenei Sepsi, fiind invitați inclusiv să participe la sesiuni de test drive.
Fanii au putut alege și dintr-o diversitate de articole vestimentare și accesorii oficiale Škoda. Iar multiple activități și jocuri au fost dedicate fanilor sportului pe gheață. În plus, Škoda a organizat un concurs derulat pe paginile sale de socializare, prin care a oferit câștigătorilor o experiență VIP la Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață. Aceasta a inclus locuri în tribuna oficială.
Expriența VIP la Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață
Pentru Alexandru, expriența VIP la Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață, Divizia I/A, masculin, nu a însemnat doar un meci de excepție, ci și ocazia de a împărtăși pasiunea pentru sport cu cineva drag, într-un cadru memorabil.🤩
Ne bucurăm că ai trăit această experiență exact cum trebuie: cu entuziasm și pasiune!👏✨
#skodaromania #winner #iihf2025
Posted by Škoda on Thursday 8 May 2025
Un succes deosebit la avut mascota turneului. Este vorba despre Dezi, un balaur simpatic, care a fost creat de Bocskai Gyopár din Sfântu Gheorghe şi este inspirat dintr-o legendă a tradiției populare din această regiune. Totodată, numele mascotei este un omagiu adus lui Dezideriu (Dezső) Varga, care a fost inclus în „Hall of Fame” al Federației Internaționale de Hochei pe Gheață.
Cum îți arăți devotamentul pentru echipa ta preferată de hochei?
Porți cu mândrie tricoul echipei? Strigi din toți plămânii în tribune sau ai un ritual înainte de meci?🥳🤩Lasă-ne un comentariu la postare și spune-ne cum îți arăți devotamentul pentru echipa ta preferată de hochei. Miza e una consistentă pentru că punem la bătaie o experiență VIP la Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață,Divizia I/A, masculin.✨
Câștigătorul va fi ales prin tragere la sorți pe 27 aprilie, iar regulamentul oficial al concursului poate fi consultat aici👉 https://shorturl.at/1gGsV
Lasă emoțiile să iasă la suprafață, suporterii adevărați se cunosc după vibe! Mult succes tuturor!☺️
#skodaromania #hochei #concurs
Posted by Škoda on Wednesday 23 April 2025
Škoda este și partener exclusiv al aplicației IIHF pentru smartphone
Škoda Auto aduce o contribuție esențială și referitor la promovarea campionatului mondial de hochei prin intermediul aplicației de smartphone. Constructorul ceh de automobile este partenerul exclusiv al aplicației Federației Internaționale de Hochei pe Gheață (IIHF – International Ice Hockey Federation). Această aplicație este disponibilă într-o diversitate de limbi, pentru orice smartphone cu sistem de operare Android sau iOS.
Desigur, aplicația IIHF oferă detalii complete despre calendarul, rezultatele și statisticile care țin fanii la curent cu desfășurarea campionatului. De altfel, una dintre funcții ale aplicației este notificarea în timp real de fiecare dată când când se înscrie un gol. Nu lipsesc jocuri cu tema hochei sau un joc de pariuri, care sporește anticiparea.