Studiu: 8 din 10 români ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibridă în viitor

Conform studiului Reveal Marketing Research realizat în țara noastră în februarie 2021, 51% dintre românii intervievați declară că își doresc să treacă la o mașină cu propulsie hibridă, iar 28% ar dori să facă tranziția la o mașină cu propulsie pur electrică.

Faptul că mașinile electrificate poluează mai puțin a fost principalul motiv invocat pentru renunțarea la mașini care au motoare cu ardere internă. 79% dintre cei care au răspuns la studiu au ales acest motiv. Doar 17% au declarat drept motiv costurile mai eficiente.

Dar chiar și în contextul acestei deschideri față de mașinile electrificate, 85% dintre cei care au răspuns la studiul Reveal Marketing Research nu consideră că infrastructura din România este pregătită pentu utilizatorii automobilelor alimentate de la priză. Este un adevăr care justifică de ce 21% dintre români consideră că vor rămâne mereu la mașini cu motoare diesel sau pe benzină. Această opinie este declarată în deosebi de persoanele cu venituri sub 2.000 lei.

Popularitatea automobilelor cu propulsii electrificate a înregistrat o creștere consistentă în rândul românilor, după cum arată și raportul APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România), pe baza datelor de înmatriculări provenite de la DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor).
În 2020, s-au cumpărat în România cu 158% mai multe mașini plug-in hybrid, decât în 2019. Mai exact, au fost cumpărate 1.037 de automobile PHEV. Anul trecut s-au vândut 2.846 de mașini pur electrice, în creștere cu 89% comparativ cu 2019. Automobilele cu propulsii full hibride au generat vânzări cu 5,2% mai mari, fiind înmatriculate 5.019 de unități.

Despre realizarea studiului, Reveal Marketing Research precizează: „Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.”

CLICK AICI pentru a citi întregul raport despre acest studiu, pe site-ul Reveal Marketing Research.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account