Volkswagen Buggy se întoarce. Dar devine electric

Volkswagen Buggy se întoarce – deocamdată sub formă de concept – în încercarea de a atrage o clientelă dornică de un vehicul recreațional. Dar care să nu polueze și să fie electric. Și, sincer să fiu, nu văd niciun alt producător auto mai potrivit pentru asta decât VW.

Primul Volkswagen Buggy și-a făcut apariția în 1964 și a fost o creație artizanală. Construit manual de către Bruce Meyers, Buggy-ul original nu avea nici portiere, nici plafon și a avut la bază o versiune cu ampatamentul scurtat al modelului Beetle. Invenția a venit ca o alternativă la Jeep-urile de atunci ca o modalitate distractivă pentru a te deplasa prin dunele de nisip ale Californiei. Adevăratul test a venit mai târziu, în 1967, în competiția „Baja California”. Atunci, Buggy-ul a stabilit un nou record pentru traversarea deșertului din Tijuana până în La Paz. Imediat, Volkswagen Buggy a devenit un succes și un vehicul cult. Peste 250.000 de modele au fost comercializate sub diferite forme de caroserie și toate au avut la bază Beetle-ul.

În 2019, producătorul german își propune să readucă la viață acest tip de vehicul. Cu denumirea ID. Buggy, studiul de design își va face apariția în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Conceptul are la bază platforma modulară MEB (Modular Electric Toolkit, iar reinterpretarea are un plafon detașabil, nu are portiere, iar roțile sunt echipate cu anvelope de off-road. Probabil că acest nou Volkswagen Buggy se află departe – sau foarte departe – de faza de producție, dar eu tare m-aș bucura dacă mașinuța asta s-ar produce în serie. Asta pentru că sunt absolut convins că ar fi o super-jucărie pentru oameni mari.

Volkswagen Buggy

Totuși, șansele ca acest nou Volkswagen Buggy să-și facă apariția, într-o formă sau alta, nu sunt chiar zero. Și spun asta pentru că anul trecut, în septembrie, Volkswagen a prezentat pentru prima oară șasiul ce va sta la baza noii familii de modele. Și da, noua familie de modele poartă denumirea ID. Pentru că noua platformă nu este modificată și nici o adaptare de la una convețională care susține un motor convențional, modularitatea „șasiului” destinat familiei de modele electrice ID. este una cât se poate de ridicată și poate acomoda o gamă largă de caroserii. De altfel, producția primului model ID. va începe la finalul acestui an, iar mașina va costa cât un Golf diesel și va fi o compactă.

Livrările pentru primul model din noua familie de electric ID. va începe în 2020 și probabil că va marca un nou început pentru Volkswagen. Mai ales că petele aduse de scandalul Dieselgate încă nu s-au curățat cu totul.

Citește și comparativul nostru între două modele Volkswagen Passat: 1.5 TSI vs 2.0 TDI.

Volkswagen Passat: diesel sau benzină

 

 

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account