Am condus noul Renault Scenic în cea mai lungă zi din EUROCHARGE, cu un total de 1.207 kilometri. N-a fost ușor, dar nici pe departe atât de greu pe cât am crezut inițial.
Renault Scenic a parcurs în EUROCHARGE un total de 8.363 de kilometri. Iar după ce s-au strâns toate datele, toate încărcările și toți kilometri, avem un tabel interesant. Astfel, mașina a consumat, în total, 1.894,5 kWh. Iar media ponderată ne arată un consum mediu de 22,7 kWh/100 km, echivalent al unei autonomii de 388,1 kilometri.
În cea mai lungă zi a turului, după peste 1.200 de kilometri în proporție de 99% pe autostradă, eu am obținut un consum mediu de 24,4 kWh/100 km. Iar asta înseamnă că Scenic nu e cel mai eficient SUV electric pe care îl poți cumpăra. Dar compensează printr-o serie de alte atribute care, în practică, ar trebui să conteze mai mult decât autonomia maximă.
În primul rând, interiorul este excelent. Sistemul Google Automotive lucrează excelent în momentele în care ai nevoie de indicații către o stație de încărcare, iar materialele de bord arată foarte bine. Scaunele sunt ergonomice, cu susținere ideală, iar experiența la volan e una de mașină matură. Confortabilă, rafinată, cu spațiu suficient pentru orice tip de deplasare. Și e mare lucru ca după 1.200 de kilometri să cobori din mașină relaxat și cu chef de viață.
Renault Scenic: unde se putea mai bine?
Singurul lucru pe care l-aș îmbunătăți la Scenic este puterea maximă de încărcare. Acum, aceasta este de „numai” 150 kW, în condiții în care model precum Ioniq 6, ID.7, Q6 e-tron și Volvo EX40 știu să se încarce mult mai repede. Nu e un capăt de lume, se poate trăi cu asta, dar acesta cred că e singurul punct important unde se putea mai bine.
Ca o concluzie, Renault Scenic este un SUV electric excelent. Are un preț competitiv, un interior foarte bine gândit și mai mult sațiu decât ai crede la prima vedere. Mie unul mi-a plăcut, mai ales că mi se pare una dintre cele mai frumoase mașini din acest tur.
Mai jos e și video-ul din cea mai lungă zi, în care am punctat fiecare oprire pentru încărcare și timpii pierduți pentru alimentare: