Dacia Sandrider a s-a dovedit rapidă și fiabilă în primele teste care pregătesc participarea la Raliul Dakar, în care va lua startul în 2025. Aceste păreri pozitive au fost declarate de cei trei piloți: Sébastien Loeb, Cristina Gutiérrez Herrero și Nasser al-Attiyah.
Specificațiile prototipului Dacia Sandrider
Dacia Sandrider este prototipul care prefigurează vehiculul de competiție care va fi înscris de Dacia atât în Raliul Dakar din 2025, cât și în Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC). Vehiculul de competiții face parte din categoria FIA Ultimate T1+. Are șasiu tubular și caroserie din fibră de carbon. Motorul său V6 biturbo, de 3 litri, dezvoltă 359 CP și 539 Nm. Aceste resurse sunt strunite cu ajutorul tracțiunii 4×4 și al transmisiei de tip secvențial, cu 6 trepte.
Impresiile piloților după primele teste
Mai întâi echipa de ingineri a verificat sistemele prototipului Dacia Sandrider la Millbrook Proving Ground în Regatul Unit. Apoi, primele runde de probe la volanul Daciei Sandrider s-au desfășurat în complexul de teste din Sweet Lamb, Wales (UK), în 6-9 mai 2024. Au urmat în intervalul 27-31 mai testele din Château de Lastours, Franța. Aici terenul dur, cu rocă, a permis echipei de ingineri și piloți să supună la solicitări intense anvelopele BF Goodrich. Aceste anvelope de nouă generație sunt concepute special pentru a asigura aderență optimă pe toate tipurile de teren, precum și rezistență maximă la perforații și loviri.
Acum se fac pregătirile pentru testele din 28 iunie – 5 iulie 2024, când Sandrider va fi pilotat în Maroc, unde terenul este similar cu al traseelor pe care prototipul le va parcurge în Raliul Dakar.
Dar deja performanțele și fiabilitatea Daciei Sandrider au primit aprecierea celor trei piloți. Și alimentează așteptările pozitive pentru prima participare a mărcii Dacia în Raliul Dakar.
Sébastien Loeb a declarat: „Testele s-au desfășurat foarte bine. Am condus o zi în Marea Britanie și două zile în Franța. Am lucrat la suspensii și diferențial pentru a găsi un echilibru bun și am fost cu adevărat fericit cu felul în care a funcționat. Motorul a funcționat bine încă de la început și nu am avut nici o problemă cu mașina. Bazându-mă pe experiența pilotării unei mașini care este nouă, arată chiar foarte bine și aștept cu interes testele din Maroc.”
Nasser Al-Attiyah a condus prototipul Dacia Sandrider mai întâi la Château de Lastours, unde a parcurs câte 270 km în fiecare dintre cele două zile de test. Și subliniază că nu au fost întâmpinate probleme tehnice și s-a bucurat de faptul că prototipul este ușor de condus, rapid și puternic. În aceeași măsură Cristina Gutiérrez, s-a declarat încântată de performanțele Daciei Sandrider de fiabilitatea din aceste prime teste, dar și de faptul că s-a adaptat ușor și s-a simțit confortabil la comanda acestui prototip.
Dacia ne prezintă palmaresul celor trei piloți care vor participa cu Dacia Sandrider la Raliul Dakar în 2025
Sébastien Loeb a câștigat Campionatul Mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto și este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la raliul Dakar din 2016. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.
Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.
Nasser al-Attiyah este cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această probă mitică.