Dacia Sandriders au debutat în competiții dominând Raliul Marocului, unde s-au clasat pe primele două locuri ale podiumului.
Raliul Marocului, desfășurat între 6 și 11 octombrie, a fost prima cursă la care au participat cele trei echipaje Dacia Sandriders. Iar condițiile care definesc traseul acestui raliu sunt considerate o probă pregătitoare pentru solicitările necruțătoare din Raliul Dakar, unde Dacia Sandriders vor participa în ianuarie 2025. De altfel, Raliul Marocului este considerat un „mini Dakar”. Concret, la această cursă care face parte din Campionatul Mondial FIA de Rally-Raid, piloții și prototipurile pe care le conduc trebuie să străbată dune de nisip, teren stâncos, piste accidentate. Iar totul se desfășoară sub arșița Soarelui, pe un traseu de 2.468 de kilometri. Din acest total, 1.512 kilometri sunt repartizați în cinci etape, care sunt contra cronometru.
Performanțele celor 3 echipaje Dacia Sandriders în Raliul Marocului
Echipajul Dacia Sandriders format din Cristina Gutiérrez și Pablo Moreno au încheiat Raliul Marocului în 35 de ore, 48 de minute și 40 de secunde. Din cauza unor probleme în primele etape ale cursei, Cristina Gutiérrez și Pablo Moreno s-au plasat la final pe loul 79 în clasamentul general. Însă au demonstrat o putere de revenire apreciabilă în etapa 5 a cursei, pe care l-au încheiat pe locul 7 deși acesta a presupus parcurgerea unui traseu cu multe porțiuni de off-road solicitant.
Pe locul doi al Raliului Marocului s-a plasat echipajul Dacia Sandriders format din Sébastien Loeb și Fabian Lurquin. Aceștia au fost cei mai rapizi atât în etapa de miercuri, când s-au parcurs 325 km între Zagora și Mengoub, cât și în etapa a 5-a de vineri. Mulțumită ritmului susținut, Loeb și Lurquin au ajuns la linia de Finish în 14 ore, 31 de minute și 44 de secunde.
Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger, care formează al treilea echipaj Dacia Sandriders, au fost marii învingători al Raliului Marocului. Startul în cursă a fost cât se poate de bun, aceștia câștigând prima etapă din ziua de luni a raliului. Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger a încheiat Raliul Marocului pe primul loc, după 14 ore, 26 de minute și 34 de secunde.
Însă performanța din Raliul Marocului aduce lauri mai mari decât câștigarea unei singure competiții. Pentru Nasser Al-Attiyah este a 7-a oară când încheie pe primul loc în Raliul Marocului. Mai mult de atât, victoria din Maroc le-a adus lui Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger titlul de campioni la categoria pilot și copilot din Campionatul FIA World Rally-Raid.
Experiența acumulată, precum și performanțele dovedite în Raliul Marocului, alimentează speranțe înalte pentru prima participare a echipajelor Dacia Sandriders în Raliul Dakar, care va avea loc în Arabia Saudită în intervalul 3-17 ianuarie 2025.
CV-urile echipajelor Dacia Sandriders
Sébastien Loeb (50 de ani) a câștigat Campionatul Mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto și este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la raliul Dakar din 2016. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.
Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.
Nasser al-Attiyah este cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și triplu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid (în urma victoriei reușite la ediția din 2024 a Raliului din Maroc). Nasser este o veritabilă legendă și în Raliul Dakar, competiție pe care a a câștigat-o de cinci ori.
Prototipul Dacia Sandrider are motor V6 alimentat cu combustibil sintetic
Sandrider este alimentat cu un combustibil sintetic produs de compania Aramco. Acest combustibil sintetic rezultă din combinarea hidrogenului regenerabil cu CO2 captat. Drept urmare se obține un combustibil care produce emisii scăzute de carbon, compatibil cu motoarele actuale.
Motorul V6 biturbo de 3 litri dezvoltă 359 CP (264 kW) și cuplu maxim de 539 Nm (la 4.250 rot./min.). Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvențială, cu 6 trepte. Iar resursele de cuplu și putere ale propulsorului sunt fructificate de sistemul de tracțiune integrală.
În clipul video de mai jos puteți vedea impresiile noastre de la interacțiunea cu Manifesto, conceptul care a inspirat designul prototipului Sandrider. De asemenea, pentru că Raliul Marocului ne-a readus aminte de pasiunea pentru escapade în off-road, vă invităm să vedeți și testele noastre cu noua Dacia Duster, inclusiv configurată cu pachetul Adventure.