A 3-a generație BMW X1 va fi lansată în octombrie 2022 și va avea versiune electrică iX1 care sosește o lună mai târziu. De asemenea, gama X1 va include două propulsii plug-in hybrid și diverse motoare mild-hybrid cu benzină și diesel.
BMW iX1 xDrive30 promite autonomie electrică de 438 km
BMW iX1 este primul model electric lansat de compania bavareză în segmentul compact. Cel puțin pentru început va exista o singură versiune electrică a lui BMW X1. Se numește BMW iX1 xDrive30 și este echipat cu două motoare electrice, astfel că beneficiază de tracțiune integrală.
Sistemul de propulsie electrică generează per ansamblu 313 CP (cu funcția boost activată) și cuplu de 494 Nm. Aceste resurse permit accelerarea de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Iar viteza maximă este de 180 km/h.
Bateria lui BMW iX1 xDrive30 are capacitate utilizabilă de 64,7 kWh și promite autonomie de 413 – 438 km (WLTP).
Noul BMW X1 electric are putere de încărcare de 130 kW
Sistemul de încărcare din echiparea standard primește 11 kW de la sursele de curent alternativ (AC) și 130 kW de la stațiile rapide (DC) care livrează curent continuu. Opțional este oferită și încărcare cu 22 kW de la surse trifazice AC.
Când este conectat la o stație care livrează 130 kW, BMW iX1 xDrive30 are nevoie de 29 de minute pentru a-și încărca bateria de la 10 la 80% din capacitatea acesteia. În 10 minute acumulează energie suficientă pentru parcurgerea a 120 km, dacă se poate alimenta cu 130 kW.
La surse AC de 11 kW ciclul de încărcare completă durează 6,5 ore. Iar când se alimentează de surse AC cu 22 kW, BMW iX1 xDrive30 are nevoie de 3 ore și 45 de minute pentru o încărcare completă a bateriei.
Noul BMW X1 va fi disponibil cu două versiuni plug-in hybrid
Modelele plug-in hybrid vor sosi în noiembrie 2022. Ambele sunt creditate cu autonomii electrice de 78 – 89 km (WLTP), au tracțiune integrală și sunt echipate cu transmisie automată Steptronic cu 7 trepte și ambreiaj dublu.
Modelul BMW X1 xDrive25e dezvoltă per ansamblu 180 kW/245 CP și 477 Nm. Are un motor de 1,5 litri cu benzină, care produce 136 CP și 200 Nm. Acest motor cu 4 cilindri lucrează în tandem cu unul electric, care generează 80 kW/109 CP și 247 Nm.
BMW X1 xDrive25e accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Viteza maximă este de 190 km/h, sau 140 km/h în regim pur electric.
Cei care doresc un nivel de performanță mai înalt pot opta pentru BMW X1 xDrive30e. Sistemul său de propulsie livrează 240 kW/326 CP și 477 Nm. În cazul său motorul de 1,5 litri cu benzină produce 150 CP și 230 Nm. Iar motorul electric dezvoltă 130 kW/177 CP și 247 Nm.
Astfel, BMW X1 xDrive30e demarează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Viteza sa maximă este de 205 km/h (sau 140 km/h în modul de rulare electric).
Noul BMW X1 are și motorizări mild-hybrid
La momentul lansării din octombrie 2022 vor fi oferite inițial două motoare pe benzină şi două motoare diesel.
BMW X1 sDrive18i are tracțiune față și motor cu benzină. Acesta are 1,5 litri, 3 cilindri și dezvoltă 136 CP și 230 Nm.
BMW X1 xDrive23i dispune de sistem mild-hybrid și motor de 2 litri, cu benzină și 4 cilindri. Acest model cu tracțiune integrală produce 218 CP și 360 Nm.
Diesel-ul cu tracțiune față BMW X1 sDrive18d are motor de 2 litri, cu 4 cilindri. Produce 150 CP și 360 Nm.
Iar modelul diesel mild-hybrid BMW X1 xDrive23d are tot un propulsor de 2 litri cu 4 cilindri. Însă beneficiază de tracțiune integrală și dezvoltă 211 CP și 400 Nm.
Variantele de motorizare cu sistem mild-hybrid de 48V au un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu 7 trepte și ambreiaj dublu. Acets mic motor electric generează 14 kW/19 CP și 55 Nm.
A 3-a generație BMW X1 dispune de o nouă interfață digitală
Sistemul BMW Live Cockpit Plus face parte din echiparea standard a noului BMW X1. Și include sistemul de operare BMW 8 şi noul BMW iDrive. Mai exact atât X1, cât și versiunea electrică iX1 au panoul de bord care unește pe orizonatală două ecrane de mari dimensiuni. Este vorba despre instrumentarul de bord de 10,25 inch (26,04 cm) alăturat ecranului tactil cu diagonală 10,7 inch (27,18 cm).
Atât interfața digitală, cât și designul general al planșei de bord sun regăsite la noua generație BMW Seria 2 Active Tourer. Dar un plus în cazul lui X1 este că poate fi dotat opțional cu un head-up display care proiectează informațiile pe parbriz. În cazul Seriei 2 Active Tourer head-up display-ul este proiectat pe un mic ecran transparent care se rabatează în interiorul planșei de bord.
Funcții extinse de asistare și conectivitate
De asemenea, Asistentul Personal Inteligent BMW are funcții evoluate de recunoaștere a comenzilor vocale pentru o varietate de comenzi. Iar sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud este disponibil opțional și cu funcţia Augmented View. Aceasta suprapune indicații peste imagini video captate în timp real de camera frontală a mașinii.
Există o cameră și în interiorul habitaclului. Aceasta oferă pasagerilor posibilitatea să-și facă poze, pe care le trimite pe smartphone prin aplicaţia MyBMW. Lista de opționale include și BMW Digital Key Plus și funcţionalitatea BMW ID. Și nu lipsește integrarea smartphone-ului folosind atât Apple CarPlay®, cât şi Android Auto™.
În clipurile video de mai jos puteți vedea testul nostru cu BMW iX3 și impresiile de la prima întâlnire cu BMW i7. Iar pentru mai multe teste cu noile mașini electrice disponibile în România vă invităm să accesați canalul nostru de YouTube.