Lexus RX a ajuns la a 5-a generație și are pentru prima oară o versiune plug-in hybrid și se remarcă prin evoluția sistemelor de infotainment și asistare a condusului.
De două decenii RX este cel mai bine vândut model din gama Lexus. De la debutul său în 1998, RX a fost comercializat în 3,5 milioane de exemplare. Iar din acestea 300.000 au fost vândute în Europa.
Lexus RX a fost un pionier al propulsiilor hibride în segmentul SUV-urilor premium. Iar noua generație va juca un rol și mai amplu în drumul mărcii Lexus către electrificare completă. Noul RX se alătură modelelor electrificate NX și RZ, acesta din urmă fiind primul automobil al mărcii Lexus construit de la zero pe o platformă dedicată mașinilor electrice.
CLICK AICI pentru a vedea toate detaliile și despre SUV-ul electric Lexus RZ 450e.
Lexus RX 500h – Vârful de gamă cu propulsie hibridă
Lexus RX 500h este primul hibrid cu motor turbo al mărcii japoneze. Și beneficiază de o nouă arhitectură hibridă, cu motor turbo cu benzină, care are cilindree de 2,4 litri. Acest nou propulsor cu 4 cilindri în linie lucrează în tandem cu 2 motoare electrice. Astfel, sistemul livrează per ansamblu 371 CP și permite realizarea demarajului 0-100 km/h în circa 6 secunde.
Unul dintre motoarele electrice este montat la puntea față, între motorul cu benzină și transmisia automată cu 6 trepte. Iar al doilea motor electric, care generează 80 kW, este montat la puntea posterioară.
Lexus RX 500h fructifică mai eficient resursele propulsiilor sale mulțumită noului sistem de tracțiune integrală DIRECT4. Acest sistem electronic distribuie cuplul între cele două punți într-un mod mult mai rapid și mai precis decât o poate face un sistem mecanic.
De asemenea, abilitățile dinamice și manevrabilitatea SUV-ului Lexus RX 500h sunt sporite și cu ajutorul Dynamic Rear Steering (DRS). Este vorba despre sistemul care permite și roților spate să vireze. Acesta calculează unghiul optim la care ar trebui să vireze roțile din spate, în funcție de solicitările din timpul rulării.
Lexus RX 450h+ – Primul plug-in hybrid din gama SUV-ului japonez
Propulsia modelului 450h+ este prima de tip plug-in hybrid din istoria SUV-ului Lexus RX. Aceasta integrează un motor hibrid de 2,5 litri. Este un motor aspirat, cu 4 cilindri și alimentat cu benzină. Iar la puntea spate are amplasat un motor electric, astfel că asigură tracțiune integrală.
Lexus RX 450h+ este echipat cu o baterie litiu-ion de 18,1 kWh, astfel că promite o autonomie electrică de până la 65 km. În modul electric poate rula cu viteze de până la 135 km/h. Emisiile CO2 pot fi mai mici de 26 g/km, iar consumul de benzină poate fi mai mic de 1,2 l/100 km.
Lexus subliniază că RX 450h+ folosește a 4-a generație a tehnologiei de reîncărcare a sistemului hibrid. Drept urmare este eficientizat consumul de combustibil chiar și când bateria litiu-ion nu mai are resurse.
Per total, sistemul de propulsie plug-in hybrid dezvoltă 306 CP, ceea ce permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în circa 7 secunde.
Lexus RX 350h – Un hibrid eficient, propus drept alternativă pentru motoarele diesel
Lexus RX 350h beneficiază la rândul său de a 4-a generație a tehnologiei de reîncărcare a sistemului hibrid. Iar constructorul menționează că această propulsie va fi o alternativă competitivă raportat la SUV-urile rivale care au diesel-uri de cilindree redusă. Mai exact, Lexus 350h este creditat cu consum de benzină de 6,4-6,7 l/100 km.
Modelul Lexus 350h are motor aspirat, de 2,5 litri, cu benzină. Și produce 245 CP, livrați către toate cele 4 roți, mulțumită sistemului E-Four. Cu acest specificații, SUV-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde.
Lexus RX 350 – Alternativa fără electrificare
Singurul model nehibridizat este Lexus RX 350, care are motor turbo de 2,4 litri, cu 4 cilindri. Această versiune de motorizare este disponibilă doar în Europa de Est. Produce 279 CP și 430 Nm, struniți prin transmisia automată cu 8 trepte.
Modelul Lexus RX 350 are un nou sistem de tracțiune integrală controlat electronic. Raportul de distribuire a cuplului între puntea față și cea din spate variază de la 75:25 la 50:50, în funcție de condițiile de rulare.
Lexus RX 350 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde și consumă 8,8 l/100 km.
Interfață digitală evoluată
Primul element de noutate care se remarcă în habitaclul noului Lexus RX este ecranul tactil de 14 inch amplasat în centrul planșei de bord. Acest ecran echipează standard SUV-ul Lexus și este unul dintre cele mai mari din segmentul lui RX.
Șoferul și pasagerii pot controla o diversitate de funcții și cu ajutorul sistemului de recunoaștere a comenzilor vocale. Activarea acestui sistem se face prin rostirea „Hey Lexus”.
Iar în funcție de nivelul de echipare, Lexus RX poate avea și noul sistem audio Mark Levinson Premium Surround Sound, cu 21 de difuzoare.
Conectivitate extinsă
În funcție de serviciile disponibile în fiecare țară, noul Lexus RX poate oferi și conexiune la cloud. Iar modulul pentru comunicarea datelor asigură că SUV-ul este mereu conectat online, ceea ce înseamnă că primește informații în timp real despre trafic (ambuteiaje, accidente, drumuri în lucru etc.).
Desigur nu lipsește conectivitatea prin Apple CarPlay și Android Auto, iar portul wireless poate încărca smartphone-ul cu 50% ai rapid. Folosind smartphone-ul, posesorului modelului Lexus RX poate acționa multiple funcții de la distanță. Printre acestea se numără funcția de localizarea a mașinii, aprinderea luminilor de avarie pentru a fi mai ușor de găsit mașina în parcări aglomerate, blocarea și deblocarea portierelor, deschiderea hayon-ului. Totodată, poate fi pornit sistemul de climatizare, pentru reglarea temperaturii în habitaclu înainte de a se pleca în călătorie. Și se poate verifica nivelul combustibilului rămas, sau nivelul de încărcare al bateriei. În cazul modelului RX 450h+, poate fi controlată programarea încărcării bateriei, folosind smartphone-ul.
Funcții avansate pentru asistarea manevrelor de parcare
Oglinda retrovizoare are și funcție de display, afișând imaginile video captate de camera pentru marșarier. De asemenea, pe ecranul central din planșa de bord este redată o vedere a împrejurimilor noului Lexus RX, inclusiv o vedere de sus.
De altfel, SUV-ul este echipat cu 4 camere video și 12 senzori cu ultrasunete. Acestea sunt folosite de Advanced Parking, sistemul care efectuează automat manevrele de parcare.
Lexus RX are sisteme inteligente pentru evitarea accidentelor
Noul RX a primit așa-zis-ul sistem pre-coliziune cu funcție de asistare activă a direcției. Mai exact, acest sistem detectează situațiile când există o posibilitate crescută pentru producerea unei coliziuni frontale cu un pieton sau cu un obstacol. În acest caz, sistemul evaluează dacă frânarea nu este suficientă pentru evitarea impactului și dacă o manevră de evitarea ar fi posibilă. Drept urmare, dacă situația permite, mașina va face o virare automată, pe lângă emiterea unei alerte sonore și aplicarea frânării.
Sisteme care asistă atenția și controlul șoferului
O cameră montată deasupra coloanei de direcție monitorizează constant dacă șoferul este atent și dacă acesta poate păstra controlul mașinii. De exemplu, când șoferul nu mai păstrează controlul mașinii din cauza unei probleme medicale și nu răspunde avertizărilor, atunci Lexus RX este capabil să încetinească singur până la oprire.
În plus, sistemul de detectare a vehiculelor din unghiul mort este utilizat acum și pentru o funcție care nu permite șoferului să deschidă portiera când se apropie un autoturism sau un biciclist. Lexus estimează că acest sistem poate preveni peste 95% din posibilele accidentări cauzate de deschiderea neatentă a portierei.
În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu modelul Lexus RX 450h din generația care urmează să predea ștafeta anul acesta.