Cât costă noul Volkswagen ID.3? Când o să fie disponibil? Ce autonomie are? Cât de repede se încarcă? O să răspundem la toate aceste întrebri în clipul nostru despre noul Volkswagen ID.3.
De ce modelul se numește Volkswagen ID. 3 când este primul model din familia ID, nu prea știu să-ți spun. Familie care va continua cu un crossover electric și poate cu o reinterpretare a Transporter-ului. Pot să intuiesc că cifra “3” din numele mașinii vine de la cele trei versiuni de baterie pe care mașina le are. Poți afla toate informațiile esențiale despre noul Volkswagen ID.3 din clipul nostru de mai jos, postat pe canalul nostru de YouTube:
Prima dintre ele baterii, și cea mai puțin potentă, are o capacitate de 45 kWh. Asta se traduce printr-o autonomie în regim WLTP de 330 de kilometri. Următoarea versiune de baterie are o capacitate de 58 kW și promite 420 de kilometri de autonomie în regim WLTP. Aceasta s-ar putea să fie și cea mai populară dintre cele trei. Bateria alimentează un motor electric ce dezvoltă 150 kW, adică puțin peste 200 de cai-putere, dar și un cuplu de 320 Nm. Viteza maximă pentru acestă versiune este de 160 km/h. În fine, cea mai mare baterie are o capacitate de 77 kW și are o autonomie de de 550 de kilometri, tot în regim WLTP.
Un aspect super-important care mie mi se pare că a trecut puțin neobservat este acela că Volkswagen ID.3 va avea tracțiune spate. Iar atunci când combini un motor electric puternic, ce are un răspuns instantaneu, cu tracțiune spate, cu un centru de greutate scăzut, dar și cu o distribuție perfectă a maselor între punți, ai cam toate premisele pentru o mașină dinamică și foarte atractivă.
În standard, noul Volkswagen ID.3 se poate încărca de la o priză de 7,2 kW sau de la o priză rapidă de 50 kW. Opțional, mașina poate fi încărcată și de la o priză de 100 kW. Folosind această priză o să primești 290 de kilometri de autonomie în numai 30 de minute. Ceea ce, trebuie să recunoaștem, sună foarte bine.
Noul Volkswagen ID.3 va fi livrat începând cu jumătatea anului 2020, iar prețul pentru varianta de bază va fi de sub 30.000 de euro pentru piața din Germania. Dacă programul Rabla Plus va rămâne și anul viitor în aceleași condiții, vei putea avea un Volkswagen ID.3 la aproximativ 20.000 de euro. Iar lucrul acesta va schimba complet piața mașinilor electrice din România și nu numai. Sigur, versiunile superioare vor fi mai scumpe, dar așa e și normal. De exemplu, ediția specială de lansare, numită Volkswagen ID.3 1st, va avea un preț de pornire de sub 40.000 de euro, pentru versiunea intermediară de baterie.
Pe lângă toate acestea, nu strică să amintim și dimensiunile exterioare. Cu o lungime de 4,2 metri, noul Volkswagen ID.3 este la fel de lung precum un Golf. Dar este puțin mai lat, puțin mai înalt și are un ampatament cu vreo 15 centimetri mai lung, ceea ce traduce într-un spațiu interior destul de mare. De altfel, Volkswagen susține că ID.3 are cel mai mare ampatament din segmentul său. Altfel, există un nou sistem multimedia, iar interfața dintre om și mașină este ecranul principal, nou-nouț și evident tactil, mai poți opta pentru un sistem de sunet dezvoltat de Beats și mai poți avea inclusiv jante pe 20 de inch.