EQS SUV este cel mai mare model din gama de electrice Mercedes-EQ, putând fi configurat și cu 7 locuri. Este disponibil pentru comenzi în România încă din august 2022. Iar acum gama sa de motorizări electrice este completată cu o a 4-a opțiune: EQS 500 4MATIC SUV.
De asemenea, experiența deținerii unui automobil electric depinde și de accesul ușor și confortabil la sursele de alimentare cu electricitate. Iar Mercedes-Benz România se asigură că oferă o experiență premium în acest sens. Mai exact, odată cu achiziționarea oricărei versiuni EQS SUV, clienții din țara noastră primesc și o stație de încărcare, precum și instalarea gratuită a acesteia, mulțumită colaborării dintre Mercedes-Benz România și Engie Romania.
Preț EQS 500 4MATIC SUV
Conform configuratorului din site-ul oficial mercedes-benz.ro prețul lui EQS 500 4MATIC SUV pornește în țara noastră de la 141.100 de euro, cu TVA inclus.
Propulsia sa cu tracțiune integrală asigurată de câte un motor electric la ambele punți dezvoltă 330 kW (449 CP) și 828 Nm. Astfel, SUV-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde și are viteza maximă limitată la 210 km/h.
Indiferent de versiunea de propulsie electrică, SUV-ul beneficiază de o baterie litiu-ion cu o capacitate utilă generoasă de 108,4 kWh. În cazul lui EQS 500 4MATIC SUV bateria promite autonomie de 597 km.
Iar Mercedes-Benz precizează că după o utilizare de maximum 10 ani sau 250.000 de kilometri parcurși, încă va mai rămâne utilizabilă circa 70% din capacitatea bateriei.
Preț EQS 450+ SUV
Configurația de bază a SUV-ului electric este EQS 450+, care costă în România de la 128.550 de euro cu TVA inclus. Acest model are tracțiune doar la puntea din spate, fiind propulsat de un singur motor electric. Generează 360 CP (265 kW) și cuplu de 568 Nm. Demarează de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde și atinge viteza maximă de 210 km/h.
Estimările provizorii pentru autonomia electrică al modelului EQS 450+ sunt de 536-660 km (WLTP). Iar autonomia medie este de circa 633 km.
Preț EQS 450 4MATIC
Modelul EQS 450 4MATIC este propus în România de la 132.360 de euro cu TVA, conform configuratorului virtual din site-ul mercedes-benz.ro.
Acest model are două motoare electrice și beneficiază drept urmare de tracțiune integrală. Dezvoltă per total aceeași putere maximă de 360 CP (265 kW), ca și EQS 450+. Însă avantajul său este dat de nivelul de cuplu crescut considerabil. Mai exact generează 800 Nm. Astfel, accelerează de la 0 la 100 km/h în 6 secunde. Viteza sa maximă este tot de 210 km/h.
În cazul modelului EQS 450 4MATIC bateria de 107,8 kWh promite autonomie de 507 – 613 km (WLTP). Iar autonomia medie este estimată la 597 km.
Preț EQS 580 4MATIC
Pentru început, vârful de gamă este modelul EQS 580 4MATIC, care costă de la 162.800 de euro cu TVA. Dar SUV-ul electric va fi oferit și în variante AMG și Maybach. Oricum, până la sosirea acestor versiuni mai exclusiviste, EQS 580 4MATIC livrează un nivel de performanță exaltant.
Fiind echipat cu două motoare electrice, EQS 580 4MATIC transpune pe asfalt cu ajutorul tracțiunii integrală nu mai puțin de 544 CP (400 kW) și 858 Nm. Sunt resurse care îi permit să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde, în ciuda greutății de 2.810 kg.
În ceea ce privește autonomia, EQS 580 4MATIC promite să circule în medie 594 km (WLTP) cu un plin de baterie.
Sistem de alimentare rapid, cu până la 200 kW, și stație de încărcare inclusă în preț
Standard, sistemul de încărcare al SUV-ului premium poate primi până la 200 kW de la stații rapide de tip DC (curent continuu). Astfel, în 15 minute acumulează energie suficientă pentru parcurgerea a 250 km. Iar în 31 de minute își poate încărca bateria de la 10 la 80% din capacitatea ei.
Tot în echiparea standard, EQS SUV se poate alimenta de la sursele de curent alternativ (AC) cu 11 kW. Opțional poate fi echipat cu încărcător care primește 22 kW de la stațiile AC.
Interior spațios și post de conducere cu interfață digitală
SUV-ul EQS este construit pe aceeași platformă tehnică a sedanului de lux EQS. Asta înseamnă că preia tehnologiile avansate pentru propulsie, confort și infotainment, și oferă și un habitaclu cu spațiu generos. EQS SUV măsoară 5.125/1.959/1.718 mm (lungime/lățime/înălțime) și are un ampatament lung, de 3.210 mm. Iar înălțimea mai mare cu 20 cm decât a sedanului EQS înseamnă că în cabina SUV-ului este considerabil mai mult spațiu și la nivelul capului pasagerilor.
De altfel, mulțumită acestor dimensiuni, habitaclul SUV-ului EQS poate fi configurat opțional și cu 7 locuri. De asemenea, în echiparea standard, scaunele din al doilea rând sunt reglabile electric și glisează înainte și înapoi pe o distanță de 130 mm. Iar plafonul panoramic din sticlă, disponibil opțional, amplifică senzația de spațiu, deoarece mai multă lumină naturală ajunge în habitaclu și vizibilitatea pentru pasageri este sporită.
Funcții de confort și purificare a aerului
Aerul curat și sănătatea nu trebuie să fie un lux. De aceea, EQS SUV este echipat cu filtru HEPA (High Efficiency Particulate Air). Acesta purifică aerul din habitaclu, fiind capabil să rețină microparticule, polen, bacterii și mirosuri neplăcute. Iar opțional sistemul de climatizare poate avea reglaje separate pentru 5 zone, inclusiv pentru pasagerii de pe al 3-lea rând de scaune.
Filtrul HEPA este parte din ENERGIZING AIR CONTROL Plus, un grup de funcții care relaxează șoferul sau în tonifiază după cum acesta dorește în timpul condusului. Practic sunt configurate programe diverse care reglează temperatura din habitaclul, pornesc funcții precum masajul din scaun, adaptează lumina ambientală și pornesc muzică ambientală, care fac condusul mai plăcut.
Trebuie spus că EQS SUV poate fi echipat și cu un sistem audio Dolby Atmos®. Acesta creează o experiență imersivă, sunetele fiind percepute ca și cum sunt difuzate 360 de grade în habitaclu, nu cu o dinamică stânga-dreapta, așa cum fac majoritatea sistemelor audio. Aceste efect este produs cu 15 difuzoare.
Sistem infotainment MBUX Hypersceen cu planșă de bord care integrează 3 ecrane
La fel ca în cazul sedanului EQS, modelul SUV dispune de planșa de bord digitală cu o lățime de 141 cm. Este vorba despre cea mai avansată variantă a sistemului de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Trei ecrane sunt amplasate sub acest panou de sticlă, care a fost curbată printr-un proces termic delicat. În spatele volanului se află instrumentarul de bord digital de 12,3 inch. Apoi, în centrul planșei de bord se află un ecran central tactil de 17,7 inch. Iar în dreptul pasagerului din față mai există un ecran tactil de 12,3 inch.
Panoul digital MBUX Hyperscreen este oferit opțional, echiparea standard având instrumentarul de bord de 12,3 inch și un ecran central tactil, de 12,8 inch, dispus pe verticală în centrul planșei de bord.
În plus, EQS este dotat și cu head-up display cu realitate augmentată. Totodată, sistemul său avansat de recunoaștere a comenzilor vocale este un etalon în industria auto.
Pentru pasagerii din al doilea rând pot fi montate tablete pe spătarele scaunelor din față. Și există o tabletă în cotiera din spate, prin care se controlează o varietate de funcții pentru confort sau infotainment.
EQS SUV beneficiază de actualizări over-the-air constante
Sedanul EQS a fost primul model produs de Mercedes-Benz care beneficia de actualizări over-the-air capabile să ofere acces la funcții noi. Acum varianta SUV extinde aceste funcții. De exemplu, mulțumită actualizărilor pot fi activate la o dată ulterioară sisteme precum cel pentru asistarea tractării sau navigația cu realitate augmentată.
Tracțiune la 2 sau la 4 roți și mod de rulare special pentru off-road
Modelele cu tracțiune integrală asigurată de cele două motoare electrice au și funcție de vectorizare a cuplului. Acest sistem adaptează distribuirea cuplului între cele două punți, în funcție de condițiile de aderență și de solicitările din timpul condusului.
De asemenea, EQS are și un mod de rulare special pentru mersul pe trasee din afara șoselei. Mulțumită sistemului DYNAMIC SELECT, șoferul poate comuta între diverse moduri de rulare. Și, pe lângă ECO, COMFORT, SPORT și INDIVIDUAL, există și modul OFFROAD. În modul OFFROAD este optimizată aderența pe suprafețe de rulare precum nisip, pietriș, iarbă udă, pământ moale, dar și când se abordează drumuri în pantă.
Foarte utilă în off-road este și funcția de „capotă transparentă”. Mulțumită unei camere frontale sunt redate pe ecranul din bord imagini video clare despre terenul peste care se deplasează mașina. Pe această imagine video este afișată o grafică care indică mereu unde se află roțile automobilului. În acest mod șoferul vede obstacolele și are repere precise pentru ocolirea lor.
Suspensii pneumatice adaptive și sistem de direcție integrală
Cel mai mare SUV electric din gama Mercedes-EQ este conceput pentru un nivel foarte înalt de confort. Dispune standard de suspensii pneumatice completate de sistem de amortizare ajustabil continuu.
Suspensiile pneumatice permit și înălțarea gărzii la sol, ceea ce face ușoară trecerea peste denivelări, precum și urcarea sau coborârea unei pante. Garda la sol poate fi ridicată cu 25 mm, când se rulează cu maximum 80 km/h. Și când se conduce cu peste 110 km/h garda se coboară față de nivelul standard cu 10-15 mm, dacă sunt selectate modurile de rulare COMFORT sau SPORT. Astfel, este crescută stabilitatea mașinii și se reduce frecarea cu aerul, ceea ce avantajează consumul de energie și implicit autonomia electrică.
Mai mult de atât, sistemul MBUX își amintește dacă de obicei ridici garda la sol, de exemplu, pentru a coborî sau urca o pantă mai dintr-o parcare subterană. Apoi, de fiecare dată când revii la acel loc, MBUX recunoaște coordonatele GPS și înalță automat garda la sol, fără intervenția șoferului.
Totodată, în ciuda dimensiunilor sale, EQS promite și manevrabilitate lăudabilă. Este echipat standard cu sistem de direcție integrală, care virează roțile din spate cu până la 4,5 grade. Iar opțional se poate activa o actualizare over-the-air care permite roților din spate să vireze cu până la 10 grade.
Noi am testat deja toate aceste tehnologii avangardiste în România, la volanul impresionantului sedan EQS 580 4MATIC. Detaliem opiniile noastre în clipul video de mai jos:
O listă amplă de sisteme inteligente pentru asistarea condusului și siguranței
EQS SUV este un etalon și în ceea ce privește siguranța. Are o multitudine de airbag-uri, printre care se numără airbag-l pentru genunchii șoferului, airbag-ul care se umflă între scaunele din față, pentru ca șoferul și pasagerul din dreapta sa să nu se lovească. Și în cazul modelelor cu 7 locuri airbag-urile de tip cortină ajung până la al treilea rând de scaune.
Există și un sistem care avertizează șoferul dacă centura copiilor nu este montată. Și EQS SUV avertizează să nu fie uitați în mașină copiii sau animalele de companie.
De asemenea, sistemul de detectare a vehiculelor din unghiul mort rămâne activ încă 3 minute după ce mașina este staționară, cu motorul oprit. Astfel, avertizează să nu fie deschise portierele când se apropie din lateral mașini sau bicicliști.
Acest sistem de detectare a vehiculelor din unghiul mort are un rol esențial și în timpul condusului. Fiindcă poate inclusiv să frâneze SUV-ul, dacă detectează o potențială coliziune când se face o întoarcere sau o schimbare de bandă.
EQS SUV frânează automat când detectează potențiale coliziuni frontale cu mașini, bicicliști sau pietoni. Și intervine la fel și pentru evitarea unui impact cu vehicule care se apropie din lateral-față, ceea ce este de ajutor la intrările în intersecții.
Și sistemul de menținere automată a benzii de rulare este unul inteligent, fiindcă intervine dacă există posibilitatea unui impact cu mașini care vin pe banda de sens opus, sau care s-au angajat în depășire.
Acestea sunt doar o parte din numeroase tehnologii ale celui mai impozant SUV electric din gama Mercedes-EQ. Puteți afla toate specificațiile accesând site-ul oficial mercedes-benz.ro.
Pe canalul nostru de You Tube puteți urmări testele video pe care le-am realizat cu numeroase modele electrice din gama Mercedes-EQ.