Prodrive P25 va debuta la Festivalul Vitezei de la Goodwood din 23 iunie 2022. Și ne conduce înapoi în timp, acum 25 de ani, când Prodrive lansa mașina dedicată Campionatului Mondial de Raliuri (WRC – World Rally Champioship). Acea mașină avea să inspire crearea modelului Subaru Impreza 22B, care a devenit una dintre cele mai apreciate mașini de la acea vreme.
Subaru Impreza 22B cu tracțiune integrală, motor turbo, este o mașină de colecție. Iar Prodrive a decis să creeze o versiune actualizată a acestui model, folosind cele mai noi tehnologii și materiale. Seria denumită Prodrive P25 va fi limitată la doar 25 de exemplare.
Designul lui Prodrive P25 rămâne foarte fidel iconicului Subaru Impreza 22B STi. Peter Stevens, care a stilizat și modelul Impreza WRC din 1997 și edițiile limitate Prodrive, este cel care a lucrat detaliile estetice ale seriei limitate P25. În acest scop el a colaborat atât cu inginerii Prodrive, cât și cu directorul tehnic David Lapworth, care a fost responsabil pentru dezvoltarea primului Impreza WRC, acum un sfert de secol.
Prețul lui Prodrive P25 pornește de la 535.000 de euro (fără TVA)
Fiecare exemplar Prodrive P25 va fi disponibil cu prețuri ce pornesc de la 460.000 de lire sterline (circa 535.000 de euro). Iar acest preț nu include și TVA. Mașinile vor fi certificate pentru condusul pe șosea și vor fi produse la centrul Prodrive din Banbury, UK. Livrările primelor exemplare către clienți vor avea loc în ultima parte a anului 2022.
Prodrive P25 folosește șasiul modelului de WRC și are greutate redusă
Toate exemplarele din această serie limitată vor fi construite pe șasiul original al modelului Impreza WRX cu 2 portiere. Acesta este șasiului folosit și pentru primul Subaru Impreza WRC. Însă modelele Prodrive 25 au multe elemente din fibră de carbon, ceea ce a redus greutatea mașinii la mai puțin de 1.200 kg. Capota, capacul portbagajului, aripile din față și din spate, plafonul și spoilerele sunt făcute din fibră de carbon.
Look-ul sportiv este completat de eleronul de mari dimensiuni, cu design în stilul celui din WRC. Iar măsurile de reducere a kilogramelor au cuprins și habitaclul lui Prodrive P25. Acesta are scaune de competiții cu greutate redusă și panouri de uși din fibră de carbon.
Prodrive P25 are standard 4 locuri. Dar opțional pot fi eliminate scaunele din spate și poate fi montat un roll cage parțial în habitaclu.
Prodrive 25 are motor boxer cu 4 cilindri, care produce peste 400 CP
Greutatea scăzută a caroseriei pune și mai bine în valoare herghelia de 400 CP dezlănțuită de motorul boxer de 2,5 litri. Este vorba despre un propulsor bazat pe cel mai nou bloc motor de 2,5 litri al mărcii Subaru. Însă a fost substanțial modificat de inginerii Prodrive. De exemplu a primit pistoane noi, alte căptușeli ale cilindrilor, distribuție variabilă și un sistem turbo creat de Garrett pentru motorsport. Acest sistem turbo are un intercooler de performanță înaltă.
Puterea motorului este livrată pe acordurile exaltante ale sistemului de evacuare Akrapovic, care a fost proiectat pentru competiții și este fabricat din titan și oțel inoxidabil.
Propulsor turbo cu 4 cilindri produce și un cuplu de 600 Nm. Iar strunirea resurselor este făcută prin intermediul transmisiei semi-automată cu 6 trepte. Prodrive precizează că această transmisie secvențială schimbă treptele de viteză în doar 80 de milisecunde.
De asemenea, Prodrive P25 a preluat din WRC și sistemul launch control. Acesta folosește accelerația fly-by-wire pentru a schimba automat primele 3 trepte ale transmisiei, când se demarează în forță de pe loc. Drept urmare, Prodrive P25 realizează sprintul 0-100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde.
Tracțiune integrală și suspensii calibrate ca pentru probele de raliu
Prodrive P25 transformă foarte eficient cuplul în forță motrică, mulțumită sistemului de tracțiune integrală. Diferențialul central activ al acesteia este ajustabil. Și mai există diferențiale cu alunecare limitată la punțile din față și din spate.
S-a păstrat arhitectura McPherson pentru suspensii. Dar acestea au și elemente din aluminiu. Iar unghiul de cădere al roților și geometria pot fi adaptate, având în vedere că ecartamentul a crescut la 1.770 mm. În plus, amortizoarele Bilstein au reglaje pentru compresie și viteza de revenire. Iar arcurile și barele anti-ruliu sunt optimizate pentru manevrabilitate pe macadam.
Frânele AP Racing sunt și ele concepute pentru un nivel înalt de performanță. Au discuri ventilate, cu diametru de 380 mm la roțile din față și 350 mm la cele din spate. Etrierele au 6 pistonașe la roțile anterioare și 4 pistonașe la cele posterioare.
Totodată, șoferul poate alege diverse moduri de reglaj pentru răspunsul accelerației și motorului, inclusiv pentru ajustarea sistemului anti-lag care influențează intervenția turbinei.
Iar pentru cei care vor să exploreze limitele fizicii pe circuit sau pe trasee de raliu, este oferită opțional și o frână de mână hidraulică, în stil WRC. Aceasta decuplează diferențialul central.