Top-ul celor mai vândute mașini electrice în România, în 2022, arată consolidarea statutului de lider pentru Dacia Spring, dar și creșterea în popularitate a mărcii Tesla.
Conform raportului APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), pe parcursul anului 2022 au fost înmatriculate în România 11.611 de autoturisme noi cu propulsii pur electrice. Acest volum reprezintă o creștere cu 83,6% față de cele 6.323 de mașini electrice înmatriculate în țara noastră în 2021. Drept urmare, cota de piață a automobilelor electrice noi a crescut în 2022 la 9,1%, față de 5,3% cât se înregistrase în 2021.
Procentele vânzărilor de mașini noi în funcție de tipul de combustibil.
Cota de piață a motorizărilor cu benzină a scăzut cu 1,2% față de 2021. Astfel, reprezintă o pondere de 64,5% din totalul mașinilor noi înmatriculate în România. Motorizările diesel continuă să piardă din popularitate. Acestea au însemnat 13,8% din piața automobilelor, ceea ce înseamnă o scădere cu 5% comparativ cu numărul mașinilor noi diesel înmatriculate în 2021.
Așadar, APIA subliniază că autoturismele noi electrificate au ajuns să dețină o cotă de piață de 21,7%, care depăşeşte cu 7,9% și 10.041 unităţi cota deţinută de motoarele diesel. Categoria autoturismelor electrificate cuprinde modelele cu propulsie 100% electrică și plug-in hybrid, precum și modelele cu motorizări de tip full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă). Trebuie precizat că în categoria full hybrid nu sunt incluse și motorizările mild hybrid.
Dacia Spring este lider de piață în România
Pe baza datelor furnizate de DRPCIV (Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări), APIA raportează că în România au fost înmatriculate 6.830 de exemplare Dacia Spring în cele 12 luni din 2022. Asta înseamnă o creștere cu 122,6% comparativ cu 2021. Drept urmare primul model pur electric din istoria mărcii Dacia domină clar piața din România a mașinilor încărcate de la priză.
Evoluția vânzărilor Dacia Spring a fost puternică și în Europa, unde a fost comercializată în peste 100.000 de exemplare de la debutul din primăvara lui 2021. De asemenea, din 16 ianuarie 2022 poate fi comandată și în România versiunea cu 65 CP a modelului Spring. Acesta este disponibilă cu noua echipare Extreme și este disponibilă în paralel cu versiunea Spring Essential care generează cu 20 CP mai puțin.
CLICK AICI pentru a vedea prețurile, specificațiile și dotările modelelor Dacia Spring.
În clipurile video de mai jos puteți vedea testul noastru cu Dacia Spring.
Top 5 cele mai vândute mașini electrice în România
Însă nu doar Dacia Spring reușește performanțe comerciale deosebite. Tesla Model 3 se poate mândri cu o creștere și mai mare a vânzărilor, exprimată în procente. Mai exact, au fost înmatriculate 759 de exemplare Tesla Model 3, cu 248,2% mai mult decât în 2021.
Volkswagen e-UP! a prins la rândul său podiumul, cu 514 unități înmatriculate. Asta înseamnă o creștere cu 18,2%.
Locurile 4 și 5 în topul celor mai vândute mașini electrice au fost ocupate de Hyundai Kona cu 365 unități (în scădere cu 4,9%) și Renault Zoe cu 269 unități (în scădere cu 22,5% față de anul trecut). În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu Renault Zoe.
Top 10 cele mai vândute mărci electrice în România
Analiza de piața publicată de APIA ne prezintă și top-ul celor mai populare mărci, pe baza vânzărilor de autoturisme cu propulsii pur electrice.
Dacia își atribuie cele 6.830 de exemplare Spring, pentru a fi fruntașă. Iar locul doi revine mărcii Tesla, vânzările cumulate ale tuturor modelelor din gama sa fiind de 1.020 de mașini. Asta este o creștere cu 357,4% față de cele 223 de exemplare înmatriculate în 2021.
Înmatriculările de mașini electrice ale mărcii Volkswagen au scăzut cu 9,1%, de la 985 de unități, la 895. În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu Volkswagen ID.3.
Locul 4 este ocupat de Hyundai cu 504 mașini înmatriculate (+12,3% față de cele 448 din 2021). Iar top-ul 5 este încheiat de Renault cu 423 de mașini electrice înmatriculate (+21,9% față de cele 347 din 2021). În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu Renault Megane electric.
Locurile 6 și 7 sunt ocupate de mărcile premium Mercedes-Benz și BMW, cu 329 și 231 de automobile electrice înmatriculate. Pentru Mercedes-Benz creșterea a fost de 176,5%, raportat la cele 119 mașini electrice vândute în 2021. Iar BMW a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 56,1% față de cele 148 de mașini electrice înmatriculate în 2021.
Pentru Peugeot, care se află pe locul 8, creșterea a fost de 43,9%, de la 157 la 226 de unități. Skoda a obținut o evoluție de 4,6%, de la 175 la 183 de unități.
Locurile 10 a fost ocupat de Fiat, după o creștere cu 75,9%, de la 83 la 146 de unități.
Podiumul modelelor hibridizate
La categoria plug-in hybrid podiumul a fost ocupat de Mercedes-Benz, Hyundai și BMW, cu 708, 432 și 421 de unități înmatriculate. Iar Toyota domină piața full hybrid, cu 8.334 de autoturisme noi vândute. Iar locurile 2 și 3 sunt ocupate de Hyundai și Honda cu 940, respectiv 924 de unități înmatriculate.
Sursa informațiilor: apia.ro
Vă invităm să vă abonați la canalul nostru de You Tube, pentru a vedea testele video pe care le realizăm cu noile mașini electrice disponibile în țara noastră.