Audi e-tron: preț, date tehnice și dotări

Audi e-tron: preț, date tehnice și dotări

Audi e-tron este primul SUV electric produs de Audi și promite să ofere performanțe dinamice, autonomie și caracter practic într-o formă de caroserie extrem de populară, dar alimentată cu energie electrică.

Sufletul lui Audi e-tron este bateria generoasă, de 95 kW, care furnizează energie celor două motoare electrice. Tot bateria, împreună cu sistemul de recuperare al energiei, este responsabilă și pentru autonomia confortabilă, de 400 de kilometri, testată în ciclu WLTP. Și cum în cazul unei mașini electrice autonomia este esențială, alături de timpul de încărcare, noul Audi e-tron promite foarte multe. Pe lângă autonomia de 400 de kilometri, Audi e-tron este printre primele modele electrice din lume ce pot fi încărcate utilizând curent continuu. Astfel, utilizând o sursă de încărcare DC de 150 kW, Audi e-tron poate fi încărcat în aproximativ o jumătate de oră. Desigur, poți încărca mașina și de la stații “tradiționale”, cu un curent alternativ, de 11 kW. Posibilitatea de a încărca la 22 kW este opțională.

Audi e-tron

Așa cum spuneam, Audi e-tron se bazează pe două motoare electrice performante, care dezvoltă o putere de 265 kW, adică aproximativ 360 de cai-putere. Momentul motor este de 561 Nm, astfel că Audi e-tron face suta în 6,6 secunde și atinge o viteză maximă de 200 km/h, limitată electronic. Totuși, există o funcție de boost. Prin urmare puterea maximă ajunge la 300 kW (410 CP), cuplul maxim este de 664 Nm, iar sprintul 0-100 km/h scade până la 5,7 secunde cu funcția boost activă. Așa că da, Audi e-tron poate fi o mașină foarte rapidă.

Audi e-tron

Sistemul de recuperare al energiei este și el unul foarte avansat și funcționează în două moduri. Primul mod de recuperare este o funcție de “coasting” care se activează când șoferul eliberează accelerația. Al doilea mod constă în recuperarea energiei pierdută prin frânare, iar aici Audi e-tron excelează. Practic, motoarele electrice sunt capabile să ofere o forță de decelerare de până la 0,3 g, fără ca sistemul de frânare să fie efectiv activat. Dacă șoferul necesită, prin presiunea de pe pedala de frână, o forță de decelerare mai mare de 0,3 g, atunci sunt activate și frânele efective. Mai mult, aceste două moduri de recuperare a energiei, contribuie, în viața reală, cu 30% din energia necesară atingerii autonomiei de 400 de kilometri.

Audi e-tron

În România, noul Audi e-tron are un preț de pornire de 81.539 de euro, cu TVA inclus, în versiunea de echipare Basic. Cei care doresc echiparea Advanced trebuie să scoată din buzunare 83.187 de euro, cu TVA inclus. Practic, singurele diferențe dintre cele două versiuni sunt date de culoarea exterioară și de jante. Versiunea mai scumpă beneficiază de o vopsea contrastantă și de jante pe 20 inch.

Audi e-tron

Evident, echiparea standard este extrem de generoasă. Dar, la fel de evident, este și faptul că poți bifa câteva dotări opționale care să-ți aducă un plus de confort sau de personalitate. De exemplu, poți să plătești 1.132 de euro pentru o vopsea metalizată. Farurile Matrix LED costă cam 1.600 de euro, sistemul Head-Up Display costă 1.575 de euro, pachetul s-line interior costă 2.300 de euro și include și scaunele față sport. Dacă vrei TV în mașină trebuie să mai scapi de vreo 2.000 de euro, iar sistemul de sunet Bang & Olufsen costă încă vreo 1.300 de euro. Ai înțeles ideea: poți să rămâi fără vreo 10.000 de euro foarte ușor dacă te joci de-a configuratelea.

Urmărește și comparativul dintre noul Audi Q8 și BMW X6:

 

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account