Cine, cum și cât mai vinde din trio-ul german?

Cine, cum și cât mai vinde din trio-ul german?

Segmentul premium este domniat, fără nicio îndoială, de trio-ul german format din Audi, BMW și Mercedes-Benz. Dacă anul trecut toți cei trei producători au marcat vânzări record, iată că începutul lui 2019 nu este cel mai optimist. Dar, se pare că există și o explicație pentru asta.

Începem materialul legat de vânzările din trio-ul german în ordine alfabetică. Astfel, în ianuarie 2019, Audi a vândut, la nivel global, 144.650 de modele noi, în scădere cu 3% față de aceeași lună a anului trecut. Cele mai notabile scăderi – procentual vorbind -, s-au înregistrat pe continentul Sud American, acolo unde scăderea a fost de 46,9% în Brazilia și 32,2% în Mexic. Cu toate acestea, pentru a compensa balanța, Audi a vândut cu 5,1% mai multe modele în China și Hong Kong. Totodată, continentul asiatic a devenit o piață mai mare decât Europa. Dacă în luna ianuarie Audi a vândut, în Europa, 55.300 de modele, în China și Hong Kong s-au comercializat 64.000 de unități. Se pare că omologarea vehiculelor pentru a respecta normele WLTP a fost principala piedică în vânzările europene, tocmai pentru că portofoliul de modele a fost semnificativ restrâns.

La polul opus, marca BMW a înregistrat o creștere a vânzărilor în ianuarie 2019 vs ianuarie 2018. Deși această creștere este una mică, de numai 0,8%, marca bavareză a vândut 149.616 modele noi, la nivel mondial. Limitele aduse vânzătorilor de gama puțin variată a modele noilor modele – X5 și Seria 3 -, a fost compensată de succesul noilor generații X3 și X4. Noul BMW X3 s-a vândut în 22.818 unități în prima lună a lui 2019, într-o creștere de 138,3% față de ianuarie 2018. De asemenea, X4 a înregistrat o creștere de 36,9%. Similar cu Audi, cea mai mare creștere a vânzorilor a fost în China – +15,5% -, numărul total de unități comercializate pe continentul asiatic fiind de 75.881. În Europa, BMW a înregistrat o scădere de 2,1%, cu un număr total de 63.696 de unități. O creștere a fost raportată și de divizia BMW i. Din cele 7.234 de modele „electrificate”, 2.598 de unități sunt ale noului i3. În perioada următoare, cu introducerea noului 330e, dar și a noului X5 plug-in hybrid, creșterile BMW i ar trebui să fie mai consistente.

trio-ul german

Mercedes-Benz rămâne, în continuare lider, și comercializează 180.539 de modele, chiar dacă este raportată o scădere de 6,7% față de perioada similară a anului trecut. Această scădere a fost influențată de schimbările majore din segmentul compact și SUV, pentru că noile Clasa B, CLA și GLE vor intra în vânzare în perioada următoare. Tocmai de aceea, Mercedes-Benz preconizează că vânzările mărcii vor intra pe un trend ascendent începând cu a doua jumătate a anului acesta. La nivel european, Mercedes-Benz pierdut 11,2% din vânzările din ianuarie 2018, ajungând la 57.963 de modele. O scădere de 1,3% se arată și pe continentul asiatic, în ciudat vânzărilor record din China (+4,8%). La nivel global, cele mai bine vândute modele Mercedes-Benz au fost noile Clasa C Limuzină și Estate, modele care o înregistrat o creștere de 2,8%. Scăderea vine și din partea SUV-urilor, unde GLA, GLC, GLE, GLS și G, au scăzut, per total, cu 15,9%.

În total, trio-ul german a comercializat, la nivel mondial, aproape jumătate de milion de mașini noi doar în prima lună din 2019. Mai exact: 474.805 de unități. Probabil că datele de vânzări din trio-ul german vor lua o pantă ascendentă în lunile ce urmează, pentru că fiecare dintre cei producători aduce sau urmează să aducă, în showroom-uri, modele noi. Audi va miza cu siguranță pe noile A1 și Q3 în prima parte a anului, în timp ce Audi Q8 și viitorul Audi Q7 vor conta și economia mărcii. Desigur, nu trebuie să uităm nici de noul Audi e-tron, SUV-ul electric care urmează să intre în vânzare. Din partea BMW, mă aștept ca noul Seria 3 să devină motorul vânzărilor, în timp ce noul Z4 sau noul BMW Seria 8 Cabrio să aducă o creștere în segmentele de nișă. Mercedes-Benz pregătește noutăți importante anul acesta, principalele fiind noul Clasa B, alături de CLA. Desigur, noul GLE va conta enorm, iar noul G continuă să fie o mașină-cult. În plus, SUV-ul EQC, primul electric, va aduce o creștere semnificativă în cazul vehiculelor „eco” pe care Mercedes-Benz le pune la dispoziția clienților.

Citește și analiza vânzărilor auto din România pentru anul 2018:

 

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account