Noile Mercedes-Benz Sprinter și Vito: Infotainment și siguranță avangardiste

Mercedes-Benz Sprinter și Vito , precum și variantele electrice eSprinter și eVito, au primit o actualizare care include tehnologii avangardiste pentru siguranță, funcționalitate, confort și conectivitate digitală. Noile modele sunt disponibile și în România. Iar toate argumentele de ordin tehnologic și practic aduse de Sprinter și Vito reconfirmă statutul de etalon pe care gama de modele Mercedes-Benz Vans îl reprezintă în segmentul autovehiculelor comerciale mari și medii.

Mercedes-Benz Vito și eVito oferă clienților versatilitate și eficiență pentru un spectru de domenii și activități

În segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni medii modelele Mercedes-Benz Vito și eVito oferă configurații definite de versatilitate. Clienții pot selecta variante furgon, Mixto și Tourer. Sunt disponinile trei versiuni de lungime, cu două ampatamente. Poate avea șase locuri și spațiu pentru unele sau bagaje, sau poate avea habitaclul configurat cu până la 8 locuri. Așadar este mașina ideală pentru serviciile de transport dedicate pasagerilor de la aeroport. În acest sens poate Vito Tourer și eVito Tourer poate fi echipat cu suspensii pneumatice AIRMATIC, care elevează nivelul de confort. Dar modelele Vito și eVito se regăsesc și în preferințele celor care oferă servicii de curierat sau transport de marfă. La fel, pot dispune de refrigerare pentru transporturi de alimente sau sunt adaptate pentru servicii medicale de urgență. Iar lista poate continua.

De altfel, Mercedes-Benz Vans anunță că în gama Vito va fi adăugată în curând varianta Vito șasiu, inclusiv cu propulsie electrică. Acesta deschide noi posibilități pentru mai mulți carosieri de a produce autovehicule care funcționează fără emisii locale de CO2.

În plus, modelele Mercedes-Benz Vito, care au greutăți brute permise de la 2,8, la 3,2 tone. Și se remarcă în segmentul lor inclusiv datorită sarcinii utile de până la 1.354 kilograme. Această versatilitate este și rezultatul experienței acumulată în cei 25 de ani de când Mercedes-Benz construiește modelele Vito.

Motorizări diesel, cu benzină sau 100% electrice pentru gama Mercedes-Benz Vito

Diversitatea opțiunilor definește și gama de motorizări a van-ului de dimensiuni medii. Mercedes-Benz Vito este oferit cu un motor diesel de 2 litri, pe care clienții îl pot alege cu puteri de 102, 136, 163, 190, sau chiar și 237 de cai. Doar modelul cu 102 CP și 280 Nm este propus exclusiv cu tracțiune spate. Restul motorizărilor pot fi configurate cu tracțiune spate sau integrală. Și au transmisia automată cu 9 trepte (9G-TRONIC).

Gama urmează să fie completată cu un motor de 2 litri alimentat cu benzină, care dezvoltă 231 CP și 370 Nm și poate fi ales pentru modelele Vito Mixto și Tourer. Acestea vor avea tracțiune la puntea din spate și transmisia 9G-TRONIC.

Modelul Mercedes-Benz eVito este bestseller-ul gamei electrice

De la debutul din 2018, modelul eVito a devenit cel mai bine vândut model cu propulsie 100% electrică din gama Mercedes-Benz Vans. Are o variante furgon și Tourer, ambele disponibile în două variante de lungime. Modelul furgon poate transporta până la 950 kg și are un volum de încărcare de până la 6,6 metri cubi, grație faptului că bateria este amplasată în podea, ceea ce nu ocupă din spațiul util. Greutatea maximă permisă este de 3,2 tone pentru eVito furgon și 3,5 tone pentru eVito Tourer.

În premieră eVito Tourer poate avea opțional și hayonul electric EASY-PACK, care facilitează încărcarea și descărcarea. Hayonul poate fi deschis, închis sau oprit într-o poziție intermediară în mod electric, folosindu-se fie un buton de pe cheia de contact, fie clanța acestuia. Acest hayon are inclusiv un sistem de detectare a obstacolelor, pentru a se evita lovirea.

Mercedes-Benz eVito are două variante de baterii și puteri

eVito poate avea baterie cu o capacitate utilizabilă de 60 kWh, caz în care clienții pot alege motor electric cu 116 CP pentru versiunea furgon, sau 204 CP pentru modelul Tourer. Ambele motorizări generează cuplu maxim de 362 Nm și livrează puterea către roțile punții din față.

Mercedes-Benz eVito furgon este oferit doar cu bateria de 60 kWh și motorul cu 116 CP. Iar autonomia sa electrică este de 255-319 km. eVito Tourer cu aceeași baterie, dar cu 204 CP, are autonomie de 232-256 km.
Însă eVito Tourer poate fi ales și cu baterie de 90 kWh (capacitate utilizabilă). Acest model dezvoltă 204 CP și este creditat cu autonomie de 346-381 km.

Toate modelele eVito au putere de încărcare de 11 kW de la surse de curent alternativ. La o asemenea putere de alimentare, timpul de încărcare este de 6,5 ore pentru bateria de 60 kWh sau 10 ore pentru cea de 90 kWh.
Încărcarea de la stații de curent continuu se face standard cu 50 kW. Dar opțional puterea poate fi de 80 kW. Drept urmare, alimentarea bateriilor de la 10 la 80% din capacitatea lor durează aproximativ 35 de minute, respectiv 40 de minute.

Prețurile modelelor Vito și eVito actualizate

Prețurile de vânzare pentru noul Vito furgon pornesc de la 40.595 de euro (cu TVA) și de la 48.070 de euro (cu TVA) pentru Vito Tourer. Noul eVito furgon este disponibil de la 65,823 euro (cu TVA), iar eVito Tourer de la 80.359 euro (cu TVA).

Toate detaliile despre prețurile și echipările modelelor Vito și eVito le puteți descoperi în configuratorul din site-ul oficial mercedes-vans.ro/vans.

Gama Mercedes-Benz Sprinter este un etalon de versatilitate datorită variantelor de caroserii

Varianta actualizată a modelelor Mercedes-Benz Sprinter și eSprinter răspunde unui spectru amplu de necesități, pentru utilizare în domenii și industrii cât mai variate. Clienții pot alege Sprinter în versiuni tip șasiu (care are cabină cu 2 sau 4 uși), furgon (în diferite lungimi și înălțimi de caroserie), tourer sau și platformă (pentru cei care doresc rulotă). De altfel, Mercedes-Benz precizează că aproximativ 75% dintre toate modelele Sprinter produse sunt modificate de către carosieri.

În acest context al configurațiilor numeroase, masa totală maximă autorizată ajunge la 5,5 tone. La rândul lui, modelul eSprinter cu propulsie pur electrică are volum de încărcare de până la 14 metri cubi. Fiindcă poate fi ales în doua versiuni de lungime, cu plafon standard sau înălțat. Astfel, eSprinter are o masă brută de până la 4,25 tone. Și dispune de o cuplă opțională pentru remorcă și are o capacitate de tractare de până la 2 tone.

Patru opțiuni de motorizări diesel

În ceea ce privește propulsiile, Mercedes-Benz Sprinter poate fi ales cu tracțiunea la puntea din față, la puntea din spate sau integrală. De asemenea, sunt propuse motorizări diesel sau 100% electrice. Sprinter poate fi ales cu o motorizare diesel de 2 litri, disponibilă în 4 variante de putere: 114 CP (84 kW), 150 CP (110 kW), 170 CP (125 kW) și 190 CP (140 kW), în funcție de caroseria aleasă. Iar configurația cu tracțiune integrală este oferită pentru toate variantele de caroserie ale modelului Sprinter, dacă se alege varianta cu 190 CP a motorului diesel de 2 litri. Desigur, sunt oferite configurații cu transmisie automată cu 9 trepte (9G-TRONIC) sau cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Modelul electric Mercedes-Benz eSprinter este propus cu 2 versiuni de putere și 3 opțiuni pentru baterie

Motorul electric al lui Mercedes-Benz eSprinter livrează puterea către roțile punții din spate. Clienții pot alege motorizare cu 136 sau 204 cai putere electrici. Dar în ambele cazuri cuplul maxim este de 400 Nm. De asemenea, opțiunile pentru capacitatea bateriei oferă clienților posibilitatea să aleagă configurația cea mai eficientă. Bateriile pot avea capacități utilizabile de 56, 81 sau 113 kWh. Acestea sunt creditate cu autonomii de până la 233, 329, respectiv 478 km, în funcție de configurație și putere.

Toate versiunile au o putere de încărcare de 11 kW, când sunt cuplate la surse de curent alternativ. Timpii de încărcare sunt în acest caz de aproximativ 5 ore jumătate, 8 ore, respectiv 11 ore, raportat la capacitatea bateriei.
Când este cuplat la stații de curent continuu, Mercedes-Benz eSprinter se poate alimenta cu o putere maximă de 115 kW. La o asemenea sursă, încărcarea bateriilor de la 10 la 80% din capacitatea lor durează aproximativ 28, 32 sau 42 de minute.

Prețurile modelelor Sprinter și eSprinter

Prețurile de vânzare în România pentru noul Sprinter furgon încep de la 44.937 euro (cu TVA) și 38.001 euro (cu TVA) pentru șasiu. Noul eSprinter furgon este disponibil de la 65.639 euro (cu TVA).

Vă invităm să descoperiți toate prețurile și dotările noilor modele Sprinter și eSprinter în configuratorul din site-ul oficial mercedes-benz.ro/vans.

Actualizarea modelelor Mercedes-Benz Sprinter și Vito cuprinde noi sisteme inteligente pentru asistarea siguranței și condusului

Având în vedere dimensiunile mari ale modelelor Sprinter, Mercedes-Benz Vans a implementat sisteme de asistare a condusului, care completează atenția distributivă a șoferului. Exemple sunt două sisteme create pentru modelele cu greutate brută de peste 3,5 tone. Primul dintre ele este sistemul Moving-off Information Assist. Până la viteze de 10 km/h, acesta detectează o potențială coliziune cu un pieton sau un biciclist. Și emite avertizări sonore și vizuale (afișate în instrumentarul de bord). Astfel, șoferul poate interveni. Așadar, este o funcție care sporește siguranța de exemplu când Sprinter se repune în mișcare și ajută șoferul să evite accidente la viteze mici. Când se circulă cu viteze de peste 10 km/h, șoferul lui Sprinter este asistat și de intervenția sistemului Active Brake Assist, care avertizează și aplică automat frâna pentru a se evita sau atenua o potențială coliziune frontală.

Și noul sistem Sideguard Assist este de mare ajutor pentru marele Sprinter. Când șoferul semnalizează virarea spre dreapta, va avertiza dacă sesizează că pe latura din dreapta a mașinii urmează să treacă prin unghiul mort fie pietoni ori cicliști, fie alți participanți la trafic. Sistemul avertizează șoferul atât sonor, cât și vizual (prin aprinderea unui LED în oglinda retrovizoare exterioară).

Lista sistemelor inteligente pentru asistarea condusului este amplă pentru toate modelele Sprinter și Vito. Sistemul Active Brake Assist are funcții pentru mai multe scenarii. Până la 60 km/h, aplică automat frâna pentru a evita și eventuale coliziuni cu traficul perpendicular. La viteze de până la 40 km/h, eSprinter frânează singur și pentru a preveni un accident când se face o întoarcere pe banda opusă. Iar până la 70 km/h frâna de urgență automată poate fi activată dacă se apropie un autovehicul care vine pe banda lui eSprinter. Este o funcție utilă când un alt vehicul s-a înscris pe banda greșită sau face o depășire.

De asemenea, modelele Sprinter și Vito dispun de sistem pentru menținerea automată între marcajele benzii de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru monitorizarea unghiurilor moarte, sistem de asistare pentru pornirea în rampă, faruri care se aprind automat când începe ploaia, sistem care avertizează șoferul când detectează că acesta dă semne de oboseală sau neatenție.

Modelele Mercedes-Benz Vito și eVito pot avea și noile faruri MULTIBEAM LED cu funcția High Beam Assist PLUS. Asta înseamnă că fiecare far integrează câte 84 de LED-uri controlate individual. Drept urmare, distribuirea lumini și intensitatea fazei lungi sunt ajustate pentru a nu deranja ceilalți participanți la trafic. Iar aceste faruri au și funcție de iluminare în viraj.

Modelele Vito au și cruise controlul adaptiv Active Distance Assist DISTRONIC. Acesta ajustează viteza de rulare nu doar pentru a păstra o distanță sigură în raport cu vehiculele din fața lui Vito, ci inclusiv în funcție de limitările de viteză indicate și de sistemul de navigație.

Pentru prima oară, pentru modelele eVito este opțional și un pachet de sisteme pentru asistare avansată a manevrelor de parcare. Sistemul Active Parking Assist cu PARKTRONIC realizează automat manevrele de parcare. Și există o rețea de camere video care oferă o vedere împrejurul mașinii, precum și o redare 3D în ecranul central din planșa de bord. De asemenea, când se fac manevre în marșarier, Vito și eVito au și sistem de avertizare a șoferului dacă se detectează că un pieton va trece prin spatele van-ului.

Oglinda retrovizoare digitală și camerele video ajută șoferii modelelor Sprinter și Vito să vadă clar obstacolele și traficul din spate

Bineînțeles, atât în cazul modelelor Sprinter, cât al gamei Vito, nu lipsește camera video pentru marșarier. Dar opțional se poate alege și o oglindă retrovizoare digitală, pentru plafoniera din cabină. Aceasta redă imagini clare captate de o cameră video care este montată sus, în partea din spate. Aceasta oferă șoferului posibilitatea de a vedea posibilele obstacole din spatele lui Sprinter și Vito, când acestea sunt încărcate sau când se alege o variantă de caroserie care nu are geamuri posterioare.

Mai mult de atât, o funcție a sistemului MBUX este că ajută șoferul să estimeze cât spațiu liber este în spatele van-ului. Pe ecranul din centrul planșei de bord sunt afișate imaginile captate de camera video pentru marșarier. Iar pe aceste imagini sunt indicate și repere pentru a arăta cât se deschid portierele din spate.

Sistemul de infotainment MBUX recunoaște comenzi vocale

Modelele Mercedes-Benz Sprinter și Vito actualizate au în dotarea standard noul sistem infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cu un ecran tactil de 26,04 cm (10,25 inch) amplasat în centrul planșei de bord. Sistemul primește actualizări over-the-air și oferă conectivitate pentru smartphone prin Apple CarPlay și Android Auto. Interfața digitală cuprinde și un ecran color de 13,97 cm (5,5 inch), integrat în instrumentarul de bord.

Totodată, MBUX are atât pentru Sprinter, cât și pentru Vito, funcție de recunoaștere a comenzilor vocală, activată prin rostirea „Hey Mercedes”. Acesta răspunde comenzilor dictate de șofer și pasagerul din față. Și recunoaște care dintre cei doi a rostit comanda, de exemplu când trebuie reglată temperatura doar la unul dintre locuri.

Sistemul de navigație este adaptat propulsiilor electrice și autovehiculelor cu gabarit mare

Modelele Mercedes-Benz Sprinter și eSprinter dispun standard de date de navigație gratuite timp de până la șapte ani de la data de fabricație a autovehiculului.

Mercedes-Benz a conceput sistemul de navigație integrat în sistemul infotainment MBUX pentru a lua în calcul dimensiunile modelelor Sprinter, precum și pentru a calcula rute eficiente special pentru propulsia electrică.
Astfel, sistemul de navigație alege rutele potrivite pentru autovehicule supradimensionate, precum și pentru momentele când se tractează o remorcă.

Totodată, MBUX oferă acces la servicii și aplicații bazate pe cloud, și permite utilizatorului să beneficieze de management activ ai unor parametri precum autonomia, astfel că planul de drum, timpul alocat alimentării van-ului electric și cheltuielile sunt estimate mai precis și mai eficient. În acest scop, sistemul de navigație calculează rutele pentru a include cele eficiente opriri pentru încărcarea bateriei lui eSprinter și eVito. La fel, precondiționarea termică a bateriei este ajustată pentru a facilita cea mai bună viteză de încărcare.

Diverse moduri de rulare predefinite și o pompă de căldură eficientizează consumul de energie

Șoferul lui Mercedes-Benz eSprinter poate eficientiza consumul de energie comutând între modurile de rulare Comfort, Economic și Maximum Range. Modurile Economic și Maximum Range limitează viteza de rulare, precum și funcționarea sistemului de climatizare, pentru a se consuma cât mai puțin din rezervele bateriei. În cazul modelului eVito există și modul de rulare Sport, iar utilizatorul poate activa și funcția de preclimatizare a habitaclului înainte de a porni la drum. Astfel, încălzirea sau răcirea cabinei se face și în timpul ce mașina este la încărcat. Deci se va consuma mai puțin din rezervele bateriei în timpul condusului, fiindcă sistemul de climatizare va fi folosit mai puțin.

Referitor la eficiența climatizări, mai trebuie spus că eSprinter beneficiază standard și de o pompă de căldură care a fost optimizată odată cu actualizarea van-ului electric. Aceasta folosește acum și căldura emanată de motorul electric, nu doar pe cea generată de baterie. Este o soluție care conduce la reducerea consumului de energie alocat climatizării habitaclului.

Sistemul de frânare regenerativă se adaptează la situațiile din trafic și încarcă bateria în mers

Mercedes-Benz eSprinter și eVito se încarcă și în mers, mulțumită sistemului de frânare regenerativă. Acesta se adaptează la situațiile din trafic, ceea ce contribuie și la sporirea siguranței și confortului.

Folosind padelele speciale din spatele volanului, șoferul selectează cât de intens intervine frânarea regenerativă. Există 4 moduri de funcționare a frânării regenerative, cea mai puternică făcând posibil condusul cu o singură pedală în multe situații, ceea ce este confortabil mai ales din traficul urban aglomerat.

În modul de funcționare automat, frânarea regenerativă își reglează singură intervenția, adaptându-se în timp real situațiile din trafic. Mai exact, sunt folosite informațiile primite de la radar și camera video, precum și datele transmise de sistemul de navigație.

De altfel, poate fi activat și sistemul ECO Assist. Acesta detectează dacă eSprinter întâlnește un vehicul mai lent pe banda sa, dacă urmează un drum în pantă și citește limitările de viteză înscrise pe indicatoarele rutiere. În funcție de aceste repere eSprinter și eVito sugerează șoferului să nu mai apese pedala de accelerație, afișând această indicație în instrumentarul de bord. Simultan eSprinter sau eVito își și adaptează intensitatea frânării regenerative, după cum ar fi eficient în acel context.

Mercedes-Benz Vans este un vector de dezvoltare în segmentul autovehiculelor comerciale pur electrice

Mercedes-Benz Vans oferă pentru fiecare categorie de vechiul comercial o variantă cu propulsie 100% electrică. Astfel, este principalul producător de autovehicule comerciale electrice. Și în 2023 vânzările Mercedes-Benz Vans de modele electrice au crescut cu 51%. Evoluția vânzărilor de autovehicule comerciale electrice va primi un nou impuls substanțial în 2026. Atunci vor fi lansate primele modele construite pe baza unei noi arhitecturi tehnice, proiectată special pentru autovehicule comerciale electrice. Este vorba despre arhitectura modulară și scalabilă VAN.EA, care va fi utilizată pentru toate autovehiculele comerciale electrice din segmentul mediu și mare. În acest context, Mercedes-Benz Vans preconizează că proporția de autovehicule comerciale electrice în întregul său portofoliu va fi de peste 50% până în 2030.

Dar, constructorul german subliniază că în paralel va continua să dezvolte tehnologiile pentru autovehiculele comerciale echipate cu motoare termice. În acest mod Mercedes-Benz Vans va oferi o gamă adaptată întregului spectru de cerințe.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account