Cât costă noul Audi e-tron? Cât merge, cum merge, cât „bagă”, cum se încarcă? Întrebări normale, la care răspundem pe-ndelete.
Noul Audi e-tron a venit în sfârșit și în România, așa că l-am testat pentru MotorVlogTV. Înainte să venim cu testul complet la TVR2, avem un clip de prezentare în care răspundem la cele mai importante șapte întrebări. Așa încât poți să descoperi lucrurile esențiale despre noua mașină electrică a celor de la Audi. Evident, dacă încă nu te-ai abonat la canalul nostru de YouTube, o poți face cu încredere.
În primul rând, noul Audi e-tron e o mașină destul de scumpă. Așa că merită comparată cu principalii săi rivali. Adică Mercedes-Benz EQC și, eventual, Jaguar i-Pace. Cu mențiunea că Jaguar-ul este o mașină mult mai mică și mult mai dinamică. Prețul de pornire pentru noul Audi e-tron, în România, pleacă din jurul a 83.000 de euro, cu TVA inclus. Dar, mașina din testul nostru are un preț de 108.000 de euro. Pentru că da, poți să adaugi multe opționale. Unele utile, altele doar ca să-ți fure ochii. Grupul propulsor al mașinii este unul exclusiv electric. Adică o baterie mare, de 95 kWh, ce alimentează două motoare. Unul pe față, altul pe spate.
În mod normal, cele două motoare îi oferă lui e-tron o putere de 265 kW. Dar, în modul boost, noul Audi e-tron are 300 kW. Adică vreo 408 cai-putere. Prin urmare, mașina se mișcă surprinzător de bine, ținând cont de cele aproape 2,5 tone. Evident, aici contează și cuplul, adică peste 660 Nm. La nivel de autonomie, e-tron promite peste 400 de kilometri, după normele WLTP. Ceea ce se încadrează oarecum în media acestui segment. În fine, noul Audi e-tron mai vine în standard cu suspensie pneumatică, reglabilă în funcție de preferințe și suprafața de rulare. Una peste alta, prima electrică serioasă de la Audi intră în jocul electricelor cu atuuri generoase. Dar are și rivali pe măsură. Atât Mercedes-Benz EQC, cât și Jaguar i-Pace. Dar și Tesla Model X.
Dacă te-ai săturat de electrice, aruncă un ochi pe clipul cu noul Mercedes-Benz GLE. Pe benzină!
Iar dacă vrei ceva doar pentru suflet, atunci noul Porsche 911 Carrera S, este medicamentul perfect: