Noul Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ vine în completarea gamei noului GLE, despre ale cărui prețuri am scris deja. Noua generație cu pretenții de atlet își pune toate bazele într-un motor pe benzină, de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie.
Puterea maximă a motorului este de 435 de cai-putere și vine la 6.100 de rotații pe minut. Pentru a realiza sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde, noul Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ îți propune și un cuplu maxim de 520 Nm, disponibil între 1.800 și 5.800 de rotații pe minut. Așa cum o cer timpurile actuale, și noul Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ beneficiază de un sistem electric de 48 V. Componenta cheie a acestui sistem electric este un starter generator care, pe lângă îndeplinirea funcțiilor clasice pentru un alternator, menține și funcțiile “hibride” ale mașinii. Numit EQ Boost, sistemul combină un starter și un alternator într-un motor electric puternic și este montat între motor și transmisie.
Similar cu noul Audi SQ5 TDI și acest modul al celor de la Mercedes-Benz poate suplimenta puterea mașinii cu până la 16 kW și 250 Nm. Din nou, la fel ca în cazul lui Audi SQ5 TDI sau ca în cazul noului Range Rover HST, motorul noului Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ este supraalimentat și de un compresor electric. Rolul acestuia este să crească presiunea instantaneu până gazele de evacuare reușesc să pună în mișcare turbina principală. Prin urmare, această soluție elimină complet ceea ce se numește “turbo lag”.
Transmisia ce echipează noul Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ este una automată cu nouă trepte, ce poartă denumirea AMG SPEEDSHIFT TCT și promite să asigure schimbări de trepte extrem de rapide. În special în modul “Sport+” și în modul manual de schimbare a treptelor. În plus, există retrogradare multiplă pentru momentele în care ai nevoie de toată puterea mașinii. Putere care ajunge la asfalt prin intermediul sistemului de tracțiune integrală 4MATIC+. Sistem ce variază în mod continuu distribuția cuplului între cele două axe, tocmai pentru ca tu să te bucuri întotdeauna de un nivel maxim de adreneță și, prin urmare, de accelerații puternice.
La nivelul suspensiei, noul Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ este echipat cu bare stabilizatoare active, atât pe față, cât și pe spate. Cele două bare stabilizatoare sunt activate de doi actuatori electro-mecanici, iar rolul lor este acela de a minimaliza mișcarea de ruliu. Mai mult, acest sistem este capabil să efectueze până la 1.000 de adaptări ale caracteristicilor în fiecare secundă. Evident, la baza mașinii se află suspensia pneumatică AMG RIDE CONTROL+ cu amortizoare adaptive. Cele trei moduri predefinite sunt Comfort, Sport și Sport+. Iar dacă vrei să te aventurezi în off-road ai la îndemână modurile “Trail” și “Sand”, fiecare optimizat în funcție de suprafața pe care te deplasezi.
Noul Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ are alte șapte moduri distincte de rulare. “Slippery” este destinat condițiilor cu aderență scăzută, iar puterea și cuplul vor fi livrate cât se poate de liniar. Urmează modurile “Comfort”, “Sport” și “Sport+”. În cel din urmă mod, toată mașina se încordează, răspunde mai repede la comenzi, iar totul este acompaniat de un sunet al evacuării care sigur te exaltează. Pentru off-road, poți selecta moduri despre care am vorbit în paragraful precedent.
Interacțiunea cu mașina are loc prin sistemul MBUX, oferit ca standard pentru Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+. Instrumetarul de bord digital se continuă foarte plăcut cu ecranele principale ale mașinii și totul devine digital. Și intuitiv. Totuși, același sistem MBUX poate fi upgradat cu AMG Track Pace. Disponibil opțional, acest pachet îți oferă posibilitatea să analizezi până la 80 de parametri, precum și timpii obținuți pe circuit. Și multe dintre aceste valori pot fi afișate pe display-urile mașinii sau chiar pe suprafața head-up display-ului. Printre valori măsurate și înregistrate se numără chestii pe care ai vrea să le știi. Așa cum este de exemplu timpul pentru 0-100 km/h, timpul pentru sfertul de milă sau distanța de frânare pentru 100-0 km/h.
Din punctul meu de vedere, Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ este îmbinarea perfectă între sportivitate și caracteristici practice. Nu este la fel de agresiv sau de costisitor precum un GLE 63, dar vine cu suficient de multe atuuri pentru a-ți pune sângele-n mișcare. Repede!
Citește și cele mai noi informații despre noile BMW X3 M și BMW X4 M:
Urmărește și comparativul nostru între noul Audi Q8 și BMW X6: