Renault Group a instruit pompierii români pentru intervențiile de urgență

Renault Group a găzduit la sediul său din București o sesiune de formare prin care a familiarizat pompierii din cadrul IGSU (Inspectoratul General pentru Situații de Urgență) cu procedeele intervențiilor de urgență adecvate vehiculelor de ultimă generație. Un accent special s-a acordat intervențiilor dedicate autoturismelor cu propulsie pur electrică.

Renault Group este un etalon și un pionier în materie de siguranță, după cum o dovedesc mereu modelele Renault în testele independente Euro NCAP. Iar pe fondul unor norme din ce în ce mai aspre, noile automobile oferă standarde foarte evoluate de siguranță, atât pentru prevenirea accidentelor, cât și pentru protejarea pasagerilor și pietonilor în cazul coliziunilor diverse. De asemenea, mașinile din noua generație au sisteme de propulsie, tehnologii, dar și o arhitectură care necesită adaptarea procedurilor aplicate în situații de urgență, precum accidentele rutiere, incendiile. În acest scop producătorii de automobile au conceput și soluții menite să ajute și să eficientizeze intervenția serviciilor de urgență.

În același timp, piața automobilelor cu propulsie 100% electrică, plug-in hybrid sau full hybrid se dezvoltă în ritm accelerat. Și a impus implementarea unor concepte și soluții de siguranță speciale. De exemplu, în cazul modelelor Renault există coduri QR pe care pompierii le pot scana pentru a vedea imediat fișa de creată exact pentru operațiunile de salvare în situații de accident. Totodată, modelele Renault electrice au un sistem care deconectează automat bateria de înaltă tensiune, pentru evitarea incendiilor și curentării.

Importanța programului Human First desfășurat în România, care se află în topul țărilor cu numărul cel mai ridicat de accidente rutiere

Renault Group ne amintește că România se află din păcate în topul țărilor care înregistrează cele mai multe accidente rutiere. Așadar, desfășurarea programului Human First în România este cu atât mai importantă și benefică.

Încă din 2016, Renault Group derulează în România programul Human First, în parteneriat cu IGSU (Inspectoratul General pentru Situații de Urgență). Iar la evenimentul care a avut loc în data de 26 noiembrie 2024 au participat peste 300 de pompieri români ai IGSU, dar și pompieri ai Renault Group. Sesiunea de instruire și familiarizare cu automobilele noi a fost organizată pe formatul unui eveniment recent desfășurat în Franța, la Technocentre.

La evenimentul din București, conferința a fost susținută de doi formatori din Franța. Este vorba despre Claire Petit Boulanger, Expert Vehicle Safety în cadrul Renault Group, și Locotenent pompier Jerome Albert, expert în intervenții de urgență ce implică vehicule. Cei doi specialiști invitați de Renault Group fac parte dintr-o echipă specifică a departamentului de inginerie care oferă instruiri gratuite pompierilor din Franța, dar și din străinătate, la cerere. Mai mult de atât, constructorul francez precizează că un membru al acestei echipe este un pompier care lucrează cu normă întreagă alături de echipa de ingineri care dezvoltă tehnologiile de la bordul modelelor Renault, sub inițiativa Human First Program.

Declarațiile invitaților din cadrul sesiunii de instruire găzduită de Renault Group în București

Claire Petit Boulanger, care este și membră a World Rescue Organization (Renault Grup fiind singura companie auto din organizație) a dat startul sesiunii de instruire, precizând principala deosebire între un vehicul electric și unul cu motor termic: „EV-urile au o baterie High Voltage în loc de un rezervor de combustibil. Și această baterie oferă curent motorului electric prin intermediul unor cabluri specifice. În loc să realimentăm rezervorul, trebuie să reîncărcăm bateria. În ceea ce privește intervențiile pompierilor, la Renault avem tehnologii, dar și alte angajamente specifice: cabluri de înaltă tensiune departe de zonele obișnuite de tăiere în caz de descarcerare, amplasarea sistemului de deconectare a tensiunii înalte ținând cont de specificurile intervențiilor de urgență. De exemplu, cerem pompierilor să deconecteze acest sistem HV doar dacă trebuie să taie mașina pentru a scoate victime. În afară de acestă cerință de deconectare a sistemului HV, salvatorii trebuie să lucreze exact ca pe un vehicul cu motor termic.”

În cazul modelului electric Renault 5, constructorul francez a implementat o nouă soluție de siguranță, care nu mai implică nevoia ca salvatorii să deconecteze orice dispozitiv. Fiindcă, când are loc un accident rutier, un „pyrofuse” va deconecta automat bateria de înaltă tensiune. În plus, toate vehiculele Renault cu propulsie electrică au SD switch (comutator) pentru deconectarea bateriei HV. De asemenea, există și 2 coduri QRescue situate pe parbriz și pe lunetă, concepute special pentru a ghida salvatorii în intervențiile de urgență, precum descarcerarea după producerea unui accident rutier. Trebuie doar să fie scanate și pompierii au imediat acces la fișa de salvare corespunzătoare a vehiculului, unde găsesc toate informațiile tehnice necesare pentru a face o intervenție rapidă și sigură atât pentru pasageri, cât și pentru salvatori.

Oficialii Renault Group au explicat faptul că problema principală pentru pompieri este stingerea unui vehicul electric care a luat foc. Singura soluție existentă este Renault Fireman Access, dispozitiv care oferă acces direct la baterie, permițându-le pompierilor să stingă această baterie în 10 minute, comparativ cu ore în cazul altor mărci. Claire Petit Boulanger explică:Mulți furnizori încearcă să vândă dispozitive pompierilor, dar niciunul dintre acestea nu este eficient (pături, recipiente cu apă…) și unele dintre ele chiar sunt periculoase pentru pompieri. Toți constructorii fac fișe de salvare acum pentru că Euro NCAP le solicită și este un lucru bun. Dar problema pentru salvatori este să se asigure că au acces la foaia de salvare corespunzătoare atunci când au ajuns la locul accidentului, deoarece nu știu numele modelului și detalii despre baterie. Iar codul nostru QRescue îi va face să câștige timp, să fie mai eficienți în intervenție și mai în siguranță.”

În deschiderea conferinței, Cecilia Tudor – Managing Director Renault South Eastern Europe – a vorbit despre parteneriatul special pe care Renault îl are cu pompierii – Renault este singurul producător care a inclus echipe de salvare rutieră în procesul de inovare și singurul care a angajat un locotenent-colonel de pompieri în echipele de inginerie din Franța, facilitând astfel colaborarea constantă cu echipele de salvare rutieră. Pe plan local, parteneriatul cu IGSU evoluează an de an, îi sprijinim pe mai multe planuri – de la furnizarea de mașini și acces la piste pentru a testa practic prin exerciții de descarcerare și alte situații de urgență și până la oferirea de know-how prin intermediul inginerilor Renault din România și Franța, astfel încât pompierii să învețe să intervină mai eficient, iar munca lor să aibă un impact pozitiv și substanțial asupra siguranței rutiere. În România, statisticile alarmante privind siguranța rutieră trebuie abordate din mai multe direcții, iar una dintre ele este aceea de a pregăti salvatorii, dar este și cea mai puțin explorată, din păcate. Societatea evoluează, suntem în plină tranziție în ceea ce privește mobilitatea electrică și credem că putem oferi suport autorităților direct implicate în situații de urgență apărute în trafic să țină pasul cu toată această tehnologie aflată pe drum. Din ipostaza de constructor auto, e necesar să intervenim, să informăm, să îi implicăm pe salvatori și să dezvoltăm împreună planuri concrete de acțiune. Renault România se gândește deja la următoarele acțiuni din 2025 – vom continua parteneriatul cu IGSU cât mai concret cu program tip train the trainers pentru a ajunge la cât mai mulți pompieri din țară și îi vom sprijini activ cu ocazia evenimentelor lor naționale ca până acum. Alături de ei, vom continua să educăm cu privire la electrificare – există, din păcate, încă multe mituri cu privire la vehiculele electrice și la specificitatea acestora.”

Dan-Paul Iamandi, Inspector General IGSU, a transmis că programul „Human First” este mai mult decât un simplu proiect, ci reprezintă un angajament comun care pune viața pe primul loc. Parteneriatul a deschis noi orizonturi în domeniul pregătirii pentru intervenția în situații de urgență și a consolidat capacitatea noastră de a salva vieți. Antrenamentul pe vehicule de ultimă generație este deosebit de important, deoarece aceste vehicule încorporează tehnologii moderne care diferă semnificativ față de modelele mai vechi și, pentru ca pompierii să fie pregătiți eficient, este esențial să fie familiarizați cu toate tipurile de vehicule pe care le-ar putea întâlni în misiunile pe care le desfășoară.”

Sursa pozelor și informațiilor: Renault Group România

În clipul video de mai jos puteți vedea testele noastre cu noua generație de modele Renault 5 E-Tech Electric, Renault Scenic E-Tech Electric și Renault Megane E-Tech electric.

CLICK AICI pentru a vedea cum au fost cotată cu maximul de 5 stele siguranța oferită de noul Renault Megane E-Tech Electric în cadrul testelor independente organizate de Euro NCAP.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account