Groupe Renault a prezentat strategia sa de electrificare în cadrul evenimentului Renault eWays, care a demarat în 15 octombrie. Cu această ocaziaa fost dezvăluit și conceptul Renault Mégane eVision, care prefigurează modelul pur electric menit să se alăture gamei compacte în 2021.
Modelul compact Mégane este de 25 de ani un pilon esențial în succesul comercial al lui Renault, care este cel mai mare producător de automobile francez la nivel mondial. Iar de anul viitor va scrie un capitol important în planul de extindere a electrificării pregătit de Renault. De altfel, până în 2022, toate noile modele Renault vor avea și versiuni pur electrice sau electrificate. Este o decizie crucială, fiindcă Renault a anunțat că se dedică reducerii emisiilor CO2 cu 50% față de 2010, până 2030. Iar până în 2050, dorește să devină un producător cu zero emisii de CO2.
Argumentele tehnologice sunt aduse în acest sens și de Renault Mégane eVision, care este proiectat pe baza noii platforme CMF-EV a Alianței. Conform Renault, această platformă dezvoltată de Renault-Nissan-Mitsubishi este dedicată modelelor electrice și se distinge prin faptul că are una dintre cele mai subțiri baterii disponibile acum pe piață, precum și un motor electric compact. Astfel, s-a putut configura un habitaclu cu spațiu generos, într-o caroserie de doar 4,21 m lungime.
Forma generală a lui Renault Mégane eVision este de hatchback compact, însă proporțiile sale împrumută și din formatele de SUV sau Coupé. Este o extindere a granițelor clasice pentru ceea ce înseamnă un hatchback compact. Iar asta lucrează în favoarea prestanței lui Renault Mégane eVision și a spațiului din habitaclu. Îmbucurător este și faptul că Luca de Meo, CEO-ul Groupe Renault, a declarat că aproximativ 95% din designul conceptului Renault Mégane eVision va fi păstrat de modelul produs în serie.
Versatilitatea definește și platforma CMF-EV (Common Module Family – Electric Vehicle) a lui Renault Mégane eVision. Aceasta permite montarea pe verticală sau orizontală a diferite tipuri de baterii modulare. Totodată platforma poate fi extinsă în lungi și poate fi echipată cu baterii mai puternice. Drept urmare, pe baza sa pot fi construite vehicule cu formate de caroserie variate, precum sedanuri sau SUV-uri.
CMF-EV permite atât un ampatament de până la 2,77 metri lungime, cât și construirea unor automobile cu înălțime redusă. Acesta este un aspect pe care Alianța pune accent, deoarece ajută la îmbunătățirea aerodinamicii și, implicit, la reducerea consumului de energie. Amplasarea joasă a pachetului de baterii aduce și beneficiul unui centru de greutate scăzut, ceea ce contribuie la un comportament mai dinamic și mai stabil.
De asemenea, CMF-EV aduce și un sistem avansat de management termic al bateriei, pe o plajă mai amplă de temperaturi. Pentru motor, baterie și habitaclu a fost dezvoltat un sistem de răcire cu apă mai performant. Iar sistemul de recuperare a energiei (ERS) captează căldura motorului și a bateriei pentru a încălzi habitaclul fără să consume din resursele bateriei. Astfel, mai ales în sezonul rece, nu este afectată autonomia asigurată de baterie.
În cazul lui Renault Mégane eVision, bateria are capacitate de 60 kWh (400 V) și permite conectarea la stații de încărcare rapide DC de până la 130 kW. De asemenea, se poate alimenta de la surse AC de 22 kW. Renault nu a specificat în mod exact autonomia oferită de această baterie, dar a spus că modelul standard Mégane eVision va fi capabil să parcurgă distanțe lungi, precum între Londra și Newcastle în același interval de timp ca și mașinile cu motoare cu ardere internă, luându-se în calcul și opririle. Între cele două orașe distanța este de peste 450 km. Deci se poate estima o autonomie similară pentru Mégane eVision. Dar rămâne să fie confirmată de Renault.
Platforma lui Renault Mégane eVision este echipată cu un motor electric care livrează 217 CP (160 kW) și 300 Nm către roțile din față. Cu aceste resurse se demarează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 8 secunde.