[VIDEO] Test Toyota Corolla Cross 2023: interesantă, dar nu convingătoare!

Am testat noua Toyota Corolla Cross 2023, în versiunea de top, echipată cu tracțiune integrală. Și, deși este o propunere interesantă, nu reușește să convingă.

Testul complet cu Toyota Corolla Cross 2023 este pe canalul nostru de YouTube, acolo unde te invit să te și abonezi, dacă nu ai făcut-o deja. Sau îl poți viziona mai jos, printr-un simplu play.

Toyota Corolla Cross 2023: preț, versiuni și rivali

Cu singură motorizare, două tipuri de tracțiune și trei variante de echipare, configurarea mașinii e simplă. Cel mai ieftin model este în echiparea Active, cu tracțiune față, și costă 36.315 de euro, cu TVA inclus. Noi însă conducem ce mai scumpă configurație, numită Exclusive, în versiunea cu tracțiune integrală. Deci prețul mașinii din test e de 44.530 de euro, cu TVA inclus. Și mai adaugi 775 de euro pentru acest roșu perlat. În orice caz, toate prețurile sunt supra-puse pe ecran, așa că poți oricând pune pauză dacă vrei să vezi în detaliu toate diferențele. 

Un alt aspect important este acela că noua Corolla Cross este cu aproximativ 10.000 de euro mai scumpă decât Corolla Sedan, la un nivel de echipare similar. Diferența e dată, în primul rând, de motorizările diferite ale celor două modele, întru-cât sedanul, hatch-ul sau break-ul au sistemul hibrid în combinație cu motorizarea pe benzină de 1,8 litri

Corolla Cross își încearcă norocul într-unul dintre cele mai disputate segmente de pe piață. Prin urmare, numărul rivalilor este uriaș. De la noul Nissan Qashqai, la Skoda Karoq, Honda HR-V sau noul Renault Austral[VIDEO] Noul Renault Austral: 7 lucruri esențiale. Sau Kia Sportage, Hyundai Tucson și lista poate continua cu multe alte nume. Iar dacă te orientezi spre versiunea de top, așa cum e mașina din test, poți trece pe lista rivalilor inclusiv modele din segmentul premium: BMW X1, Mercedes-Benz GLB ori Volvo XC40.

Toyota Corolla Cross 2023: caracter practic

Venind ca un concurent nou într-un segment extrem de disputat, mă așteptam de la Corolla Cross la mai multă atenție și imaginație când vine vorba despre caracterul practic. Pe locurile din spate se stă bine, dar existența tunelului median incomodează deplasarea cu trei adulți pe banchetă.

Portbagajul nu este nici pe departe cel mai bun din segment, măsurând doar 433 de litri. Și nici forma nu e cea mai practică, nefiind una regulată. Bancheta se rabatează fracționat, dar marginea rămasă după rabatare este uriașă și, din nou, afectează negativ caracterul practic. Probabil, poziționarea bateriei sub banchetă este motivul acestei margini înalte. Cu bancheta rabatată complet, volum maxim disponibil este de 1.337 de litri. 

Iar în spate însă, spațiile de depozitare sunt aproape inexistente. Cotiera centrală e confortabilă, există suport pentru băuturi pe portieră, dar buzunarele sunt minuscule și nici un spațiu suplimentar pe spătarele scaunelor din față nu există. Corolla Cross nu oferă nici banchetă culisabilă, așa cum au deja mulți dintre rivali.

Toyota Corolla Cross 2023: cum se conduce?

Așa cum ziceam, mașina din test are tracțiune integrală și, implicit, două motoare electrice. Cel de pe puntea față dezvoltă maximum 113 cai-putere și 206 Nm. Cel de pe spate dezvoltă 41 de cai-putere și 81 Nm. Pe de altă parte, motorul pe benzină 152 de cai-putere și un cuplu maxim de 190 Nm. Ce trebuie să ții minte e că puterea maximă combinată a întregului sistem este de 197 de cai-putere. Și că, pe hârtie, Corolla Cross accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde și că viteza maximă este de 180 km/h. 

La drum întins, deplasarea cu viteză constantă e plăcută, relaxantă, iar mașina e surprinzător de rafinată. Totuși, aici, pe drumul de la barajul Râușor, lucrurile se schimbă puțin și Corolla Cross își arată repede limitele când vine vorba despre condus “sportiv”. Mișcările de ruliu sunt ample, cu o tendință clară de subvirare.

Direcția are un răspuns inițial foarte prompt, dar pe măsură ce rotești de volan sistemul pare că se lenevește. Nu primești nici feedback suficient, dar asta nu-i nici pe departe o surpriză în acest segment. Sistemul de frânare, cu discuri față/spate, e mereu alert și gata să-i facă treabă și să-ți ofere siguranța de care ai nevoie. Nu mă așteptam sub nicio formă ca mașina asta să exceleze din punct de vedere dinamic, dar parcă aș fi vrut o suspensie mai fermă și o direcție mai bine calibrată. 

Pe de altă parte, mergând relaxat, în oraș sau la drum întins, experiența este cu totul alta. Una de mașină confortabilă, matură și foarte cizelată. Și, rațional vorbind, cine caută o Corolla Cross, fix asta vrea. O mașină economică, fiabilă, solidă, confortabilă și sigură. Și, la drept vorbind, singurul lucru care deranjează… dar nu, deranjează e prea mult spus… singurul lucru care afectează puțin experiența relaxantă la drum lung e dat de vibrațiile și trepidațiile pe care le simți prin pedale și volan atunci când mașina jonglează între motoarele electrice și cel pe benzină.

Dacă te interesează noul Renault Austral, mai jos e prezentarea completă a propunerii francezilor și acest segment:

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account