Am văzut recent pe viu noul Renault 5 electric în cadrul unei prezentării statice. Și, trebuie să recunosc, e posibil ca această mașină să schimbe percepții.
Clipul cu și despre noul Renault 5 electric e mai jos, la doar un play distanță. Sau pe canalul nostru de YouTube, acolo unde te poți și abona în cazul în care nu ai făcut-o deja.
Dacă-ți cauți acum o mașină electrică, ai de unde alege. De la Dacia Spring până la Honda e, oferta e amplă. Totuși, noul Renault 5 electric punctează infinit mai bine la capitolul „emoție”. Prin îmbinarea maiestoasă a câtorva ingrediente cheie. E vorba despre eficiență și tehnologie, un strop de nostalgie, un design retro-futurist și un interior spectaculos. În culori și nuanțe vesele, cât să te bucuri cât stai în mașină la stația de încărcare.
La nivel de baterie, mașina va fi disponibilă cu două versiuni. Fie 40 kWh, fie 52 kWh. La nivel de putere, vor fi trei versiuni: 95 CP, 120 CP și 150 CP. Iar autonomia promisă este de 300 de kilometri pentru bateria mică și 400 de kilometri pentru bateria mare. Adică fix cât și cum trebuie, pentru o compactă preponderent urbană. Aaa, iar încărcarea în curent alternativ se face la 11 kW. Iar în curent continuu, în funcție de motorizarea aleasă, ai maxim 80 kW sau 100 kW. Din nou, excelent pentru mașină cu bateria de 52 kWh.
Ce nu se vede neapărat e însă e platforma complet nouă a mașinii. Astfel, Renault 5 E-Tech este primul model dezvoltat pe baza platformei AmpR Small, o nouă platformă dedicată modelelor de segment B. Și ce remarcăm aici? În primul rând ampatamentul de 2,54 metri în contextul unei lungimii totale de 3,92 metri. Automat, treaba asta se traduce în console față și spate foarte scurte. Mai iese în evidență și suspensia spate multi-link care e o raritate în acest segment. La fel stau lucrurile și cu jantele pe 18 inch. Adaugă aici și raza de bracare de 10,3 metri și pare că ai toate premisele pentru o mașină care se va conduce minunat. Desigur, asta rămâne totuși de văzut și în practică.
Pe de altă parte, noul Renault 5 e frumos pe dinafară și superb pe interior. Scaune, texturi, materiale, culori și o infuzie amplă de tehnologie și conectivitate. Ecranul central are 10 inch, iar instrumentarul de bord are 7 sau 10 inch, în funcție de echipare. Sistemul OpenR, bazat e Google Automotive, este deja cunoscut și pare să fie standardul actual în industrie. Și cu 326 de litri disponibili în portbagaj, cu bancheta rabatabilă fracționat, noul „5” marchează bifă după bifă.
În fine, mai știm că mașina va fi produsă în Franța, că va fi disponibilă din toamna acestui an și ca va avea un preț de pornire situat în jurul a 25.000 euro.
În cazul în care te interesează cel mai ieftin model electric disponibil pe piață, aruncă un ochi și pe materialul cu noua Dacia Spring: